چالش وزارت دادگستری آمریکا با حکم قاضی فدرال

چالش وزارت دادگستری آمریکا با حکم قاضی فدرال
شنبه 16 بهمن 1395 - 17:22

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان اعلام کرد: وزارت دادگستری آمریکا قرار است حکم قاضی فدرال مبنی بر توقف دستور رئیس جمهوری این کشور در خصوص ممنوعیت سفر برخی از مسلمانان به آمریکا، به چالش بکشد.

مجری سی ان ان عصر امروز(شنبه) درگزارشی افزود: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در پیامی کوتاه که در پایگاه اینترنتی توییتر منتشر کرد، در این خصوص نوشت: وقتی کشوری قادر نباشد که بگوید (حکم کند) چه کسی می تواند یا نمی تواند به آن کشور وارد یا از آن خارج شود، به ویژه برای دلایل امنیتی و سلامتی، آنگاه مشکلات بزرگی (برای آن کشور) به وجود خواهد آمد.

یادآور می شود یک قاضی فدرال آمریکا ممنوعیتی موقت را بر حکم مهاجرتی ترامپ – در خصوص منع ورود اتباع 7 کشور مسلمان به خاک این کشور – در سراسر آمریکا وضع کرد. این اقدام، مهمترین ضربه حقوقی به حکم مهاجرتی بحث برانگیز رئیس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شود.

این حکم که از سوی «جیمز رابرت»، قاضی منطقه سیاتل صادر شده است، در سراسر خاک آمریکا به اجرا گذاشته می‌شود. این حکم پس از شکایت «باب فرگوسن»، دادستان کل ایالت واشنگتن صادر شد.

فرگوسن در این خصوص گفت: «قانون اساسی امروز پابرجا ماند. هیچکس، حتی رئیس‌جمهوری بالاتر از قانون نیست.»

کاخ سفید نیز به سرعت به این حکم واکنش نشان داد و آمادگی خود را برای نبردی طولانی در این حوزه اعلام کرد. کاخ سفید در ابتدا این حکم را به شدت تقبیح کرد؛ ولی سپس از الفاظ ملایمتری برای توصیف آن استفاده کرد.

پربیننده ترین خبرها