هزینه 100هزار دلاری سفر کاری پسر ترامپ از جیب مردم آمریکا

هزینه 100هزار دلاری سفر کاری پسر ترامپ از جیب مردم آمریکا
شنبه 16 بهمن 1395 - 18:07

سفر دور روزه "اریک ترامپ"، پسر دونالد ترامپ به اروگوئه، که صورت حسابی 100 هزار دلاری روی دست مالیات دهندگان آمریکایی قرار داد، باعث جنجال در این کشور شد.

العالم آمریکا
مالیات دهندگان آمریکایی باید 100 هزار دلار از هزینه های سفر دو روزه "اریک ترامپ"، پسر دونالد ترامپ به اروگوئه در اوایل ماه ژانویه را  پرداخت کنند؛ امری که باعث جنجال گسترده در میان آمریکایی ها شده است.
به نوشته سایت "وطن"، اریک ترامپ، برای بررسی دارایی های پدرش و سرکشی به برج "پونتا دل استه" به پایتخت اروگوئه سفر کرده بود.
وی در سفر کاری دو روزه ای که اواخر ماه ژانویه به اورگوئه داشته بیش از 88 هزار دلار صرف هزینه های امنیتی و هتل کرد.
سفارت آمریکا در مونته ویدئو پایتخت اروگوئه نیز کمتر از 10 هزار دلار (9510 دلار) برای اعزام نیروی امنیتی همراه وی پرداخت کرد.
روزنامه واشنگتن پست نیز چندی پیش نوشت: سازمان های دولتی آمریکا به جزئیات اندکی از سفر اریک ترامپ، مدت زمان و محل اقامت وی اشاره کردند.
این روزنامه خاطرنشان کرد که وزرات خارجه آمریکا هزینه هتل اریک ترامپ در اروگوئه را پرداخت کرده است.
سخنگوی اریک ترامپ از بیان ارقام درج شده در صورت حساب پرداخته شده سفر وی به اروگوئه خودداری کرد.سخنگوی کاخ سفید نیز هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرد.
برج "پونتا دل استه" (از املاک دونالد ترامپ) است. "پونتا دل استه" یکی از لوکس ترین برج های خارجی رئیس جمهوری آمریکا است که ساخت آن اواخر سال جاری میلادی به پایان می رسد. گفته می شود گرانترین واحد این برج که در محله اعیان نشین مونته ویدئو است از 8 میلیون دلار فراتر می رود.
کاثلین کلارک استاد حقوق دانشگاه واشنگتن  در تحلیل این سفر نوشت: این سفر نیز نمونه ای از ابهام هایی است که منافع و فعالیت های اقتصادی خانواده ترامپ را با دولت این کشور مرتبط می سازد.

213-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها