پیش روی ارتش سوریه ضد داعش در چند جبهه

پیش روی ارتش سوریه ضد داعش در چند جبهه
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 04:49

نیروهای ارتش سوریه و متحدان آنها در چندین جبهه در برابر تروریستهای داعش پیشروی می کنند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، یک منبع دولتی سوریه و  دیده بان حقوق بشر سوریه که یک گروه مخالف دولت سوریه مستقر در لندن است روز یکشنبه اعلام کردند نیروهای دولتی سوریه و متحدان آنها  در چندین جبهه در برابر تروریست های داعش به پیشرویهای خوبی نائل آمدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای وفادار به بشار اسد رئیس جمهور سوریه در هفته های اخیر حملات خود را علیه داعش  در شمال این کشور و همچنین در منطقه دمشق و اطراف شهرک باستانی تدمر تشدید کرده اند.

روز یکشنبه نیروهای دولتی سوریه و متحدان آنها به شهر الباب که آخرین پایگاه تروریست های داعش در استان شمالی حلب محسوب می شود، نزدیکتر شدند. دیده بان حقوق بشر سوریه  اعلام کرد نیروهای دولتی سوریه به پیشرویهای خود در این منطقه ادامه دادند و موفق شدند کنترل  روستای عویشیه را در شرق شهر الباب به دست گیرند.

رامی عبدالرحمان مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه تصریح کرد نیروهای دولتی سوریه در حال حاضر در چند صد متری جاده ای هستند که به سمت شرق الباب امتداد یافته و تحت کنترل داعش است. این منبع افزود نظامیان ارتش سوریه در این عملیات از حمایت مبارزان جنبش حزب الله لبنان و  ارتش روسیه برخوردار هستند.

شهر الباب که در بیست و پنج کیلومتری جنوب مرزهای ترکیه واقع شده است  برای همه طرفهای حاضر در مناقشه مسلحانه پیچیده  سوریه یک نقطه راهبردی محسوب می شود.

نیروهای دولتی سوریه در حال حاضر در پنج کیلومتری جنوب شهر الباب مستقر هستند اما گروههای مسلح مخالف دولت سوریه که از حمایت ترکیه برخوردار هستند از جبهه شمالی خود را به اطراف این شهر رسانده اند.

نیروهای دولت بشار اسد همچنین روز یکشنبه با افراط گرایان داعش در استان حمص در مرکز سوریه درگیر شدند.

عبدالرحمان خاطر نشان کرد نیروهای دولتی سوریه موفق شدند کنترل میدان نفتی حیان در غرب شهرک باستانی تدمر را به دست گیرند.

خبرگزاری رسمی سوریه ،سانا، نیز اعلام کرد نیروهای ارتش سوریه پس از عقب راندن افراط گرایان داعش از دو روستا موفق شدند میدان کنترل خود را نزدیک تدمر گسترش دهند.

گروه افراط گرای مسلح داعش در ماه دسامبر با بهره برداری از تمرکز نیروهای دولتی سوریه بر جبهه حلب، موفق شد بار دیگر شهرک باستانی تدمر را  که قدمتی دو هزار ساله دارد تصرف کند.

طبق اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای ارتش سوریه همچنین روز یکشنبه با افراط گرایان داعش نزدیک فرودگاه نظامی السین در شمال شرقی دمشق درگیر شدند.

داعش که همانند دیگر گروههای افراط گرای مسلح از مناقشه مسلحانه سوریه برای گسترش نفوذ و حضور خود در سوریه استفاده کرده است، در ماههای اخیر در سرزمینهایی که در سال دو هزار و چهارده در سوریه و عراق اشغال کرد متحمل شکست های متعددی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها