واشینگتن پست: تلاش ترامپ برای عقب راندن ایرانِ قدرتمند

واشینگتن پست: تلاش ترامپ برای عقب راندن ایرانِ قدرتمند
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 09:13

به نوشته واشینگتن پست، دونالد ترامپ درحالی که ایران قدرتمندتر از گذشته شده است، به منظور جلب توجه کشورهای عربی قدرتنمایی میکند.

العالم - آمریکا

واشینگتن پست در مطلبی نوشت: هرچند اظهارات خشن ترامپ در مورد ایران کشورهای عربی را به وی دلگرم کرده، از طرف دیگر بطور قابل توجهی خطر درگیری با رقیب آمریکا در منطقه یعنی ایران را در پی داشته است. این درحالی است که ایران، از حدود 40 سال پیش تاکنون یعنی از زمان انقلاب اسلامی، قدرتمندتر از همیشه است.
دولت ترامپ در هفته گذشته با "هشدار" به ایران، نشان داد که با سیاستهای باراک اوباما وداع کرده است. رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما با پیگیری توافق هسته ای ایران، از نگرانی ادعایی تاریخی آمریکا در مورد توسعهطلبی این کشور کاسته و برههای نادر عاری از تنش و آکنده از گشایش سیاسی بین تهران و واشینگتن ایجاد کرد.
اما اکنون عدهی زیادی در منطقه، بازگشت به دوره پر تنش جرج دابلیو بوش را پیش بینی میکنند. در آن دوره عوامل آمریکا و ایران در عراق به نیابت از این دو رقیب جنگیدند. تنش بین سنیها و شیعیان در منطقه بالا گرفت و اسرائیل نیز با حزب الله، همپیمان ایران در لبنان، وارد یک جنگ تمامعیار شد.
در ادامه این مطلب آمده است: اینک آمریکا با ایرانی بسیار قدرتمندتر از گذشته روبرو است؛ کشوری که در 6 سال گذشته از آب گل آلود "تنش جهان عرب" به خوبی برای گسترش نفوذ و توان نظامیاش استفاده کرده است.
در همین راستا «نیکلاس هراس»، یکی از اعضای مرکز امنیت آمریکای نوین گفت: "برای رویارویی با ایران یا به عقب راندن آن، شاید خود را در جنگی وسیعتر بیابیم؛ جنگی که آثار مخرب آن بر اقتصاد جهانی بسی بیشتر از تاب تحمل بسیاری از همپیمانان ما و ملت آمریکاست."
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها