شکست ماموریت «جمع آوری زباله‌های فضایی» ژاپن

شکست ماموریت «جمع آوری زباله‌های فضایی» ژاپن
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 11:31

توکیو که در آغاز اجرای «ماموریت جمع آوری زباله های فضایی» سر و صدای زیادی به راه انداخته بود، به دلیل شکست آن خجالت زده شد.

العالم - آسیا

 به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بنا بر اعلام منابع رسمی، مأموریت فضایی آزمایشی ژاپن برای پاکسازی فضا از زبالههای مدار زمین با شکست روبرو شده است.
ژاپن یک سفینه فضایی مجهز به یک کمند ۷۰۰ متری را برای جمع آوری زباله های فضایی راهی مدار زمین کرد. این وسیله حاوی رشته های آلومینیومی و سیم کشی فولادی ضد زنگ با هدف کاستن سرعت زباله ها و خارج کردن آنها از مدار، با کمک یک شرکت سازنده تورهای ماهیگیری بود.
«کوچی اینوئه»، سرپرست محققان تیم ژاپنی گفت: تکنسین ها چند روزی تلاش کردند مشکلات فنی پیش آمده را برطرف کنند اما آنها فقط یک هفته وقت داشتند؛ پس از این مدت در روز دوشنبه سفینه فضایی  به مدار زمین باز می گشت. وی افزود: ما معتقدیم ریسمان فلزی آزاد نشده است.
تخمین زده می شود بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه زباله در مدار زمین باشد که شامل تجهیزات متروکه ماهواره های کهنه، ابزارها و قطعات موشک هاست.
بسیاری از این اشیا که با سرعت بالا  - اغلب حدود 28 هزار کیلومتر در ساعت - به دور زمین می گردند، می توانند فاجعه به بار آورند یا به شبکه ارتباطات راه دور در مدار زمین آسیب بزنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها