اعتراض پکن به تحریم‌های ترامپ علیه شرکت‌های چینی

اعتراض پکن به تحریم‌های ترامپ علیه شرکت‌های چینی
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 12:54

پکن اعتراض خود را نسبت به تحریم‌های ضدایرانی ترامپ که اشخاص و شرکت‌های چینی را هدف گرفته‌اند اعلام کرد.

العالم - چین

به نقل از رویترز؛ چین روز دوشنبه اعلام کرد مراتب اعتراض خود را نسبت به تحریم‌های ضدایرانی آمریکا علیه ایران که بر شرکت‌ها و اشخاص چینی تأثیر می‌گذارند، به دولت این کشور اعلام کرد.
این تحریم‌ها جمعه هفته گذشته از سوی دولت ترامپ بر ضد 25 فرد و نهاد و پس از آزمایش موشک بالستیک ایران اعمال شد. افراد و نهادهای تحت تحریم نمی‌توانند به سامانه مالی آمریکا دسترسی داشته باشند یا با شرکت‌های آمریکایی وارد معامله شوند. آن‌ها همچنین در معرض تحریم‌های ثانویه قرار می‌گیرند. این بدان معناست که افراد و شرکت‌های خارجی از تعامل با آن‌ها من می‌شوند و در غیر این صورت خطر قرار گرفتن در لیست سیاه آمریکا را به جان می‌خرند.
در این فهرست 2 شرکت چینی و 3 فرد چینی به چشم می‌خورد؛ اما وزارت خزانه‌داری آمریکا تنها یکی از آن‌ها را شهروند چینی معرفی کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت پکن شکایت خود را به دولت آمریکا تسلیم کرده است. وی همچنین افزود این تحریم‌ها، به خصوص اگر به منافع یک طرف سوم آسیب وارد کنند، «مؤثر نیستند.» این سخنگو افزود: «ما همیشه با اعمال تحریم‌های یک‌جانبه مخالفت کرده ایم.»
مدیران ارشد دو شرکت چینی که در فهرست تحریم‌های جدید دیده می‌شوند روز یکشنبه اعلام کردند تنها کالا‌های متداول را به ایران صادر کرده اند و تصور نمی‌کنند کار خطایی انجام داده باشند.
چین در گذشته نیز در قبال آنچه اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه شرکت‌هایش در خصوص کره‌شمالی و برنامه هسته‌ای ایران می‌نامد، خشم خود را پنهان نکرده است.

پربیننده ترین خبرها