تخلیۀ پارلمان عراق از بیم هجوم هواداران مقتدی صدر

تخلیۀ پارلمان عراق از بیم هجوم هواداران مقتدی صدر
چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 17:33

معاون رئیس مجلس عراق از تصمیم هیات رئیسه مجلس مبنی بر تخلیه ساختمان پارلمان از بیم یورش تظاهرکنندگان خبر داد.

العالم عراق

"آرام شیخ محمد" روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای که سومریه نیوز یک نسخه از آن را دریافت کرد، گفت: «تظاهرکنندگان که به دنبال تغییر دادن کمیساریای انتخابات هستند، در مرحله اول پارلمان را هدف قرار خواهند داد».

به گفته وی، این دستور در پی تظاهرات طرفداران مقتدی صدر در ورودی‌های پارلمان عراق رخ داده است و ترس از آن می‌رود که همچون گذشته، بار دیگر معترضان وارد منطقه سبز و سپس پارلمان شوند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی عراق، راه های منتهی به میدان التحریر واقع درمرکز بغداد را مسدود کرده اند. نیروهای امنیتی  روز چهارشنبه مسیرهای منتهی به منطقه سبز در مرکز بغداد را مسدود کرده و کارمندان این منطقه به خاطر خودداری از برخورد با تظاهرکنندگان که برای اعتراض به کمیتۀ انتخابات در برابر ورودی های منطقه سبز اجتماع خواهند کرد، از منطقه خارج شدند.
یک منبع امنیتی در گفت وگو با سومریه نیوز گفت: «نیروهای امنیتی همه مسیرهای منتهی به وردی های منطقه سبز را مسدود کرده اند».

تظاهرات مردم عمدتا طرفدار مقتدی صدر برای ایجاد تغییراتی در «کمیساریای مستقل عالی انتخابات» در نزدیکی منطقه سبز بغداد از ظهر امروز آغاز شده است.

هزاران نفر از طرفداران مقتدی صدر در آوریل 2016 با درخواست تشکیل دولت تکنوکرات و تظاهرات گسترده، درب‌های منطقه سبز عراق را شکستند و وارد ساختمان پارلمان و دفتر نخست‌وزیری شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: «کارمندان منطقه سبز بغداد برای جلوگیری از برخورد با تظاهرکنندگان در حال خروج ازمنطقه هستند».
217
 

پربیننده ترین خبرها