مخالفت سازمان ملل با برکناری ولد الشیخ احمد

مخالفت سازمان ملل با برکناری ولد الشیخ احمد
شنبه 23 بهمن 1395 - 09:25

سازمان ملل متحد با برکناری اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده ویژه خود در امور یمن مخالفت کرد.

العالم - یمن

فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: ما بر بی طرفی عملکرد همه فرستادگان خود تاکید می کنیم و دبیرکل سازمان ملل از عملکرد اسماعیل ولد الشیخ احمد حمایت می کند.

صالح الصماد رئیس شورای سیاسی عالی جنبش انصار الله پیشتر با ارسال نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از وی خواست تا ماموریت اسماعیل ولد الشیخ احمد را به خاطر "شکست او در ماموریتش و بی طرف نبودن" تمدید نکند.

الصماد گفت: مدیریت اسماعیل ولد الشیخ در مذاکرات متمایل به متجاوزان علیه یمن به سرکردگی عربستان و تن دادن مدام وی به فشارهای عربستان است که این امر در وظایف وی و ماهیت آن اخلال وارد کرده است.

این نامه چند روز قبل از آغاز سفر ولد الشیخ احمد به ریاض ارسال شد و پیش بینی می شود که او با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی برای بحث درباره بحران یمن ملاقات کند.

ولد الشیخ از اوایل سال 1394 با حکم بان کی مون دبیرکل سابق سازمان ملل، فعالیت خود را به عنوان نماینده ویژه این سازمان در امور یمن آغاز کزد.

او پیش از آن به عنوان رئیس هیات سازمان ملل در کشورهای آفریقایی برای انجام اقداماتی جهت مقابله با ویروس ابولا و همچنین به عنوان معاون رئیس هیات سازمان ملل در لیبی فعالیت می‌کرد.

6-9

پربیننده ترین خبرها