پایتخت عراق ناآرام است

پایتخت عراق ناآرام است
شنبه 23 بهمن 1395 - 16:52

شماری از راهپیمایان بغداد سلاح های گرم و سرد به همراه دارند و درگیری میان پلیس و راهپیمایان، شماری کشته و مجروح برجا گذاشته است.

العالم - عراق

فرماندهی عملیات بغداد گفت از برخی راهپیمایان امروز (شنبه) در بغداد سلاح های گرم و سرد مصادره شده است.

برخی رسانه های عربی هم اعلام کردند که در درگیری های امروز بغداد یک نیروی امنیتی کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال خبرنگار العالم دقایقی پیش (عصر شنبه) از بغداد گزارش داد که پایتخت عراق همچنان ناآرام است و شمار کشته ها و زخمی ها از دو طرف، بیش از آمار اعلام شده است.

گفتنی است، پیش از ظهر شنبه تظاهرات گسترده در بغداد، به دلیل شلیک گاز اشک‌آور به صحنۀ درگیری میان معترضان و نیروهای عراقی تبدیل شد.

به نوشته السومریه نیوز عراق، معترضان روز شنبه در خیابان‌های بغداد حاضر شدند و با سردادن شعارهایی خواستار تغییر قوانین انتخابات و همچنین کمیتۀ نظارت بر روند برگزاری انتخابات شدند.

بر اساس گزارش‌ها، چهار معترض در درگیری با نیروهای امنیتی کشته و ده ها نفر مجروح شده‌اند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان گاز اشک‌آور به سوی آنان شلیک کردند که این اقدام سبب شد مردم به سمت میدان الطیران حرکت کنند.

در پی این درگیری‌ها، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، از مردم خواست در منطقه خضراء تحصن کنند. این درگیری‌ها در حالی روی داد که نیروهای امنیتی در تمامی مسیرهای منتهی به میدان التحریر بغداد مستقر شده بودند و این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها