گروهک تروریستی در تونس متلاشی شد

گروهک تروریستی در تونس متلاشی شد
شنبه 23 بهمن 1395 - 22:20

وزارت کشور تونس روز شنبه اعلام کرد یک گروه تروریستی که شش عضو داشت و به ویژه به جذب افراد برای گروه های افراطی اقدام می کرد ، در شرق این کشور متلاشی شده است.

العالم - تونس

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، در بیانیه وزارت کشور تونس آمده است شش مظنون 19 تا 51 ساله روز جمعه در عملیات گسترده نیروهای گارد ملی در منطقه المنستیر بازداشت شدند.

به گفته این منبع افراد بازداشت شده در بازجویی ها به ارتباط با گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش و اقدام به عضو گیری از تونسی ها برای عزیمت به سوریه و جنگیدن برای داعش اعتراف کردند. این افراد همچنین اذعان کردند برای پیوستن به گروه های افراطی در خارج از تونس، آموزش نظامی دیده اند. این افراد زندانی شدند و تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

به گفته کارگروه سازمان ملل متحد، حدود 5500 تبعه تونسی طی سال های اخیر به گروه های افراطی پیوسته اند. این درحالی است که مقامات تونسی تعداد این افراد را حدود 3000 نفر اعلام می کنند.

پارلمان تونس اخیرا با توجه به احتمال بازگشت این افراد به ایجاد کمیسیون تحقیق در مورد  شبکه های افراطی رای داد.

از زمان انقلاب تونس در سال 2011 ، این کشور در خاک خود نیز با جریان های افراطی مواجه شده است که تا کنون به کشته شدن حدود یکصد سرباز و پلیس، بیست غیرنظامی و 59 گردشگر خارجی منجر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها