هشدار حزب الدعوه عراق دربارۀ توطئه داخلی و خارجی

هشدار حزب الدعوه عراق دربارۀ توطئه داخلی و خارجی
يکشنبه 24 بهمن 1395 - 15:22

حزب الدعوه اسلامی عراق با صدور بیانیه ای حوادث اخیر در این کشور را توطئه داخلی و خارجی با هدف ایجاد فتنه در میان ملت عراق دانست.

العالم - با خبرنگاران

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از عراق، حزب الدعوه اسلامی در بیانیه خود با اشاره به ضرورت اجرای تحقیق عادلانه و کامل و سریع درباره حادثه تاسف بار درگیری میان تظاهرکنندگان جریان صدر و نیروهای نظامی عراقی در بغداد، خاطرنشان ساخت: توطئه ای داخلی و خارجی بدنبال آن است تا ملت عراق را با فتنه سازی مشغول کند تا مبارزه با گروه تروریستی داعش در کشور ناکام ماند.
حزب الدعوه با حمایت از اجرای مسالمت آمیز انتقال قدرت و روند دمکراسی و آزادی های مدنی در عراق، تظاهرات مسالمت آمیز و احترام به قانون را حق شهروندان این کشور دانسته و بر ضرورت عدم اجبار و زور در قبول نظرات دیگر تاکید کرده است.
این حزب همچنین خواستار انتخاب سریع اعضای هیات امنای جدید ستاد عالی اجرای مستقل انتخابات از سوی پارلمان عراق شده است و از دولت حیدر العبادی نخست وزیر عراق حمایت کامل کرده و آورده است: ضرورت دارد برای حفظ امنیت و ثبات در عراق، متهمین و توطئه گران به سرعت به دادگاه معرفی کرده و همچنین عراق را از لوث نیروهای تروریستی و حمایت کنندگانش پاکسازی کند.

پربیننده ترین خبرها