رسانه های روسی متهم به دخالت در انتخابات فرانسه شدند

رسانه های روسی متهم به دخالت در انتخابات فرانسه شدند
سه شنبه 26 بهمن 1395 - 14:09

دو رسانه اصلی روسیه متهم به اقدام برای دخالت در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری فرانسه شدند.

العالم-اروپا
سخنگوی جنبش «حرکت به جلو» فرانسه رسانه های روسی را به شایعه پراکنی برای بدنام کردن امانوئل ماکرون یکی از نامزدهای مطرح در انتخابات این کشور متهم کرد.
روزنامه کامرسانت چاپ مسکو روز سه شنبه به نقل از بنجامین گریوو سخنگوی جنبش «حرکت به جلو» نوشت: شبکه تلویزیونی راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک که با بودجه دولت روسیه تامین مالی می شوند،در مورد ماکرون نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شایعه پراکنی می کنند.
سخنگوی جنبش «حرکت به جلو» مدعی شد که روسیه با ایفای نقش در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی دونالد ترامپ کمک کرد و اکنون هم در رقابت های انتخاباتی فرانسه دخالت می کند.
روسیه بارها ادعاهای مطرح شده مبنی بر دخالت این کشور در انتخابات اخیر آمریکا را که حتی از سوی باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور مطرح شده، تکذیب کرده است.
ریشار فارن دبیرکل جنبش «حرکت به جلو» فرانسه نیز با منفی خواندن نگاه روسیه در مورد نامزد این تشکل سیاسی، راشاتودی و اسپوتنیک را به انتشار اطلاعات بی اساس و دروغین علیه ماکرون متهم کرد.
فارن گفت: شایعاتی که این رسانه ها علیه ماکرون منتشر می کنند، در رسانه های دیگر بازتاب می یابد و به این ترتیب بر فضای سیاسی فرانسه تاثیر می گذارد.
کامرسانت در ادامه گزارش خود با اشاره به شانس بالای امانوئل ماکرون برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نوشت که وی حامی حفظ وحدت اتحادیه اروپا و خواهان تقویت آن دربرابر مسکو است.
روزنامه روسی یادآوری کرد که خبرگزاری اسپوتنیک در مقاله ای به نقل از نیکلا دیوک نماینده مجلس فرانسه، ماکرون را به همکاری با بانک های بزرگ متهم کرده است.
انتخابات ریاست جمهوری فرانسه سوم اردیبهشت ۱۳۹۶ انجام می گیرد و اگر یک نامزد سهم اکثریت آرا را کسب نکند، دور بعدی نیز 17 اردیبهشت بین دو نفر برتر برگزار خواهد شد.

منبع:ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها