آزادی پالایشگاه گاز حیان در حمص سوریه

آزادی پالایشگاه گاز حیان در حمص سوریه
سه شنبه 26 بهمن 1395 - 19:47

ارتش سوریه با اجرای موفقیت آمیز چند عملیات در استان مرکزی حمص توانست کارخانۀ پالایش گاز حیان، ایستگاه گازی جحار و ارتفاعات حومۀ شهر تدمر را به کنترل خود دربیاورد.

العالم سوریه

منبعی نظامی در سوریه امروز سه شنبه اعلام کرد که ارتش کارخانۀ پالایش گاز حیان را در حومۀ شرقی شهر حمص با اجرای عملیاتی نظامی برای سرکوب داعش به کنترل خود درآورد.

این منبع در مصاحبه با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت : یگان های ارتش با کمک نیروهای مردمی و متحدانش عملیات نظامی بزرگی را اجراء کرد و میدان گازی حیان را به کنترل خود درآورد و آخرین مواضع داعش را در نزدیکی این میدان گازی منهدم کرد.

منبع مذکور افزود : تیم مهندسی ارتش سوریه هم اکنون به خنثی کردن مین ها ، بمب ها و خودروهای بمب گذاری شده داعش در داخل کارخانۀ پالایش گاز حیان می پردازد.

داعش چند بار به کارخانه پالایش گاز حیان حمله و بخش های زیادی از این کارخانه را تخریب کرده بود .

خبرنگار سانا در حمص هم اعلام کرد : یگان های ارتش با کمک نیروهای مردمی بخش بیشتری از حومۀ غربی شهر تدمر را با اجرای عملیاتی نظامی به کنترل خود درآورده اند و توانستند کنترل ایستگاه گازی جحار را در غرب کارخانۀ حیان به دست بگیرند و با انهدام مواضع داعش تلفات و خسارات فراوانی به این گروه تروریستی وارد کنند. 

نیروهای ارتش هم اکنون نیروهای باقیمانده داعش را که به سوی منطقه الآبار فرار کرده اند ، تعقیب می کنند.

خبرنگار سانا افزود : ارتش همچنان به عملیات خود در شرق کارخانه حیان ادامه می دهد و همه ارتفاعات حومۀ این کارخانه را به کنترل خود درآورده است .

214-9

پربیننده ترین خبرها