2 زن و سه روایت درباره ترور برادر کیم جونگ اون

2 زن و سه روایت درباره ترور برادر کیم جونگ اون
پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 13:56

پلیس مالزی دومین زن مظنون به دست داشتن در قتل کیم جونگ نام برادر ناتنی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را بازداشت کرد.

العالم - کره شمالی
خبرگزاری دولتی مالزی "برناما" به نقل از ژنرال خالد ابوبکر فرمانده پلیس مالزی نوشت: اعلامیه رسمی در این باره منتشر خواهد شد.

تاکنون هیچ جزئیات دیگری در این باره منتشر نشده است.

پلیس مالزی پیشتر در جریان تعقیب دو مجری ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور، یک زن میانماری دارای گذرنامه ویتنامی را به اتهام دست داشتن در این قتل بازداشت کردند. سازمان اطلاعات کره جنوبی می گوید دو مامور پیونگ یانگ این قتل را مرتکب شده اند.

فرمانده پلیس مالزی در بیانیه خود آورده است: یک زن دارای گذرنامه ویتنامی روز چهارشنبه 15 فوریه به اتهام دست داشتن در عملیات ترور بازداشت شد.

این بیانیه افزود: این زن به نام "دوان ثی هونگ" متولدماه مه سال 1988 میلادی است و دوربین های نظارتی فرودگاه این زن را شناسایی کرد که موقع بازداشت تنها بود.

کیم جونگ نام برادر ناتنی رهبر کره شمالی روز 13 فوریه در فرودگاه دچار عارضه شد و به پرسنل خدمات پزشکی گفت که احساس سرگیجه شدید دارد.

وی افزود که دو فرد ناشناس ماده ای را به صورتش اسپری کرده و سپس ناپدید شدند.

روایت دیگر می گوید که یک زن ناشناس پارچه آغشته به یک ماده را نزدیک صورت قربانی تکان داده است. این درحالی است که رسانه های گروهی کره شمالی نیز از استفاده از سرنگ مسموم در عملیات ترور سخن گفتند، اما تاکنون هیچ یک از این روایت ها تایید نشده است.

کیم جونگ نام برادر ناتنی رهبر کره شمالی با گذرنامه ای به اسم کیم چول سفر می کرد. کره شمالی هیچ گونه واکنشی نشان نداده است اما رسانه ها نوشتند که دیپلمات های دفتر دیپلماتیک کره شمالی در کولالامپور از بیمارستانی که جسد به آن منتقل شده است، دیدن کردند.

6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها