هشدار فائو: مرگ 20 میلیون نفر بر اثر قحطی

هشدار فائو: مرگ 20 میلیون نفر بر اثر قحطی
پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 15:12

اقتصاددان ارشد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در خصوص مرگ بیش از 20 میلیون نفر بر اثر 4 قحطی مختلف در 6 ماه آینده هشدار داد.

العالم -

"عارف حسین"، اقتصاددان ارشد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز در خصوص مرگ بیش از 20 میلیون نفر (بیش از جمعیت رومانی و یا فلوریدا) بر اثر بروز 4 قحطی مجزا در 6 ماه آینده هشدار داد.
جنگ‌های یمن، شمال‌شرقی نیجریه و سودان جنوبی خانواده‌ها را نابود کرده و قیمت‌ها را افزایش داده است، و خشکسالی در شرق آفریقا اقتصاد کشاورزی-محور آن را از بین برده است.
وی در این خصوص می‌گوید: «در زمان حضور من در برنامه غذای سازمان ملل که از آن 15 سال هم نمی‌گذرد، این نخستین بار است که به طور همزمان درباره قحطی در 4 منطقه مختلف جهان صحبت می‌کنیم. ... درک این موضوع در قرن بیست و یکم تقریباً دشوار است – مردم هنوز با قحطی‌های بزرگی روبرو هستند. درباره 20 میلیون انسان، آن هم در یک بازه زمانی 6 ماهه و یا حتی حالا صحبت می‌کنیم. یمن، نیجریه و سودان جنوبی همین حالا هم با این معضل روبرو هستند. ... سومالی هم به سرعت به این نقطه نزدیک می‌شود.»
به نوشته رویترز، این در حالی است که نظام کمک‌رسانی انسانی در جهان همین حالا نیز با مشکلاتی نظیر افزایش کم‌سابقه مهاجرت، موارد عملیات گسترده در سوریه، عراق و افغانستان، و شرایطی دشوار در اوکراین، بوروندی، لیبی و زیمبابوه دست به گریبان است.
به گفته حسین، کمک‌های بشردوستانه به سطوحی رکوردشکن رسیده است؛ اما تقاضا برای کمک با شتاب بیشتری رو به افزایش است و این وضع، شکاف بزرگی را میان کمک‌های اعطا‌شده و تقاضا برای دریافت کمک ایجاد می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها