اعتراف داعش به هلاکت یکی از سرکردگان معروف خود

اعتراف داعش به هلاکت یکی از سرکردگان معروف خود
جمعه 29 بهمن 1395 - 12:55

گروه تروریستی داعش برای اولین بار کشته شدن "شاکر وُهَیب الفهداوی" مشهور به "ابو وهیب از سرکردگان این گروه را اعلام کرد. این در حالی است که امریکا حدود 9 ماه پیش از کشته شدن وی بر اثر بمباران مواضع داعش خبر داده بود.

العالم - عراق

گروه تروریستی داعش برخلاف رویه اش در تعامل با کشته شدن سرکرده های مشهورش، به ابو وهیب توجه ویژه ای نکرد و خبر کشته شدن وی را به طور گذرا و در لابه لای گزارشی درباره یکی از سرکرده های سابقش اعلام کرد.
در نسخه جدید هفته نامه النبأ که توسط داعش منتشر می شود "عبدالوهاب الکبیسی" ملقب به "ابونذیر العراقی" از سرکرده های بارز این گروه تروریستی، درباره "ابووهیب" گفت که نامبرده، وی را در درگیری های الرمادی همراهی می کرد. اما سپس کشته شد.
شاکر ابو وهیب برای اولین بار در مرداد سال 92 به شهرت رسید. وی به همراه شماری از عناصر داعش، شماری از راننده های تریلی های سوریه در خاک عراق را دستگیر و پس از ناتوانی آنها در پاسخگویی به سؤالاتی درباره تعداد رکعت های نمازهای واجب، آنها را اعدام کرد.
ابووهیب پس از آن در چند ویدئو و عکس ظاهر شد که عملیات داعش را رهبری می کرد. وی در دیگی از ویدئوها لباس نیروهای ویژه را بر تن داشت. اما در سال 2016 ناگهان از انظار ناپدید شد.
براساس اطلاعات به دست آمده از منابع مختلف، ابووهیب سال 2012 از زندانی در تکریت فرار کرد و پس از آن به همراه گروه تروریستی داعش وضعیت جدیدی را تجربه کرد و به دلیل انتشار تصاویری که عده ای آن را نمایشی می دانستند به شهرت رسید.
216
 

پربیننده ترین خبرها