صدور حکم ضدایرانی دادگاهی در انتاریو

صدور حکم ضدایرانی دادگاهی در انتاریو
شنبه 30 بهمن 1395 - 09:38

یک دادگاه در ایالت انتاریو کانادا دولت ایران را به پرداخت 300 هزار دلار محکوم کرد.

العالم - کانادا

به نقل از وبسایت "نشنال پست"، دادگاهی در ایالت انتاریو کانادا، از دولت ایران خواست هزینه‌های حقوقی افرادی را که در ادعایی، "قربانیان حملات تروریستی مورد حمایت تهران" معرفی شده اند، تقبل کند. این دادگاه، استدلال مصونیت را که از سوی دولت ایران مطرح شده بود، رد کرد.
در حکم قاضی "گلن هینی" آمده است ایران باید 300 هزار دلار هزینه‌های حقوقی قربانیان را که شکایت خود را بر مبنای قانون «عدالت در برابر اقدامات تروریستی» در دادگاه انتاریو مطرح کرده بودند، تقبل کند.
به ادعای نشنال پست، این حکم جدیدترین مورد "شکست" برای ایران محسوب می‌شود. ایران در ژوئن سال گذشته نیز در یک پرونده ادعایی دیگر، به پرداخت میلیون‌ها دلار به 3 گروه به اصطلاح "قربانی حملات تروریستی مورد حمایت تهران" محکوم شده بود. در آن پرونده، ایران از ارائه دفاعیه امتناع کرد، و پس از آن که دادگاه حکم به پیروزی شاکیان داد، وارد عمل شد و این استدلال را مطرح کرد که از مصونیت دولتی و دیپلماتیک برخوردار است.
اما قاضی هینی علاوه بر رد استدلال ایران، هزینه‌های حقوقی شاکیان را به حکم پیشین دادگاه اضافه کرد. دادگاه ادعا کرده است که ایران برای پرداخت این پول 30 روز مهلت دارد. روز صدور حکم این پرونده نیز 8 فوریه (20 بهمن) قید شده است.

پربیننده ترین خبرها