درخواست سوریه از شورای امنیت

درخواست سوریه از شورای امنیت
شنبه 30 بهمن 1395 - 11:02

وزارت خارجه سوریه با انتشار فهرستی از موارد نقض حاکمیت این کشور از سوی ترکیه از دسامبر گذشته تاکنون، بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل خواست به این اقدام ترکیه پایان دهد.

العالمسوریه

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، متن نامه وزارت خارجه سوریه خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت را روز (جمعه) 17 فوریه / 29 بهمن ماه منتشر کرد.
در این نامه دمشق به موضوع نفوذ ارتش ترکیه به خاک سوریه، ساخت دیوار حائل توسط ارتش ترکیه در مرز با سوریه، ریشه کن کردن صدها درخت زیتون برای ساخت جاده برای تانک های ارتش ترکیه در روستای "کلجبرین" در حومه منطقه اعزاز دراستان حلب به اضافه دیگر موارد نقض شده توسط نیروهای مخالفی حکومت سوریه و مورد حمایت آنکارا، اشاره کرده است.

در این نامه آمده است: مقامات ترکیه به تازگی پایگاهی نظامی در داخل اراضی سوریه در روستای "جترار" در شمال شهر "تل رفعت" در استان حلب ایجاد کرده اند که اموری چون انبارهای مهمات، مقر افسران ترک و همچنین پایگاههایی برای نیروهای "سپر فرات" در آن جای گرفته اند.

همچنین در این نامه اشاره شده است: حکومت سوریه باردیگر از شورای امنیت می خواهد به انجام مسئولیت های خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی و پایان دادن به نقض حاکمیت سوریه از سوی ترکیه و همچنین اجرای قطعنامه های شورای امنیت در مبارزه با تروریسم و احترام کامل به حاکمیت و یکپارچگی سوریه متعهد باشد.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها