وعده استاندار عدن برای محاکمه اخوان المسلمین یمن

وعده استاندار عدن برای محاکمه اخوان المسلمین یمن
شنبه 30 بهمن 1395 - 17:36

استاندار عدن که مورد حمایت ائتلاف سعودی و هوادار امارات است، اخوان المسلمین یمن را به دست داشتن در بحران‌های عدن متهم کرد.

العالم یمن

"عیدروس الزبیدی" استاندار عدن، اخوان المسلمین را به دست داشتن در بحران های این استان متهم و تاکید کرد که دستگاه وابسته به او در تدارک محاکمه رهبران و فعالان اخوانی است که در تحریک علیه قدرت محلی دست داشته اند.

الزبیدی در مصاحبه تلویزیونی با تاکید بر این که عدن با بحران های متعددی از جمله قطعی برق، فقدان فراورده های نفتی و ناامنی و بی‌ثباتی مواجه است، این امور را ناشی از فقدان حمایت و دخالت گروه های صاحب نفوذ در قدرت محلی دانست.

وی تاکید کرد که ادله و اسنادی وجود دارد که دست داشتن حزب الاصلاح یمن را در ایجاد این بحران ها و پشتیبانی از عناصر تروریستی در عدن، ثابت می کند.

استان عدن پیشتر شاهد درگیری های شدید میان نیروهای هوادار امارات و افراد مسلح در تعقیب منصور هادی در فرودگاه عدن بود به گونه ای که عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن مجبور شد عدن را ترک و در ریاض مستقر شود.

براساس این گزارش، به تازگی تنش میان گروه های مزدور هوادار سعودی و گروه های هوادار امارات شدت یافته است و استان های تعز و یمن شاهد درگیری های مسلحانه ای بوده است که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شده اند.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها