رئیس جمهور سابق یمن:

سازمان ملل؛ شریک جرم ائتلاف متجاوز عربی در یمن

سازمان ملل؛ شریک جرم ائتلاف متجاوز عربی در یمن
شنبه 30 بهمن 1395 - 22:16

رئیس جمهور سابق یمن، سازمان ملل را در جنایات جنگی ائتلاف عربی تجاوز به یمن سهیم دانست.

العالم - یمن

"علی عبد الله صالح"، شنبه 30 بهمن ماه با انتشار بیانیه ای در صفحه شخصی خود در فیسبوک، نوشت: "تجاوز به یمن به قدری عیان و واضح است که نیازی به هیچ تبیین و توضیحی ندارد. این جنایات در مقابل چشم جهانیان از جمله سازمان ملل صورت می گیرد و این سازمان در مقابل تمام رفتارهایی که با منشور این سازمان در تضاد است سکوت کرده و آن را تأیید می کند."

به نوشته روسیا الیوم، صالح افزود: "این سازمان بین المللی شریک جرم و جنایات ائتلاف عربی در حق ملت و کشور ماست... چیزی که در اینجا باید روشن شود این است که هستند کسانی که خود را فروخته اند و با وطن خود دشمنی می کنند. آنها بازوی متجاوزان برای حمله های هوایی و دریایی آنها به وطن خود و کشتار زنان و کودکان و سالخوردگان هستند.... آنها همان کسانی هستند که به هدف گسستن تار و پود کشور خود از هم و تجزیه آن، خود را درگیر جنگی تمام عیار کرده اند. ... ملت ما آنها را به اسم می شناسند و می دانند که آنها پس از آنکه جدایی طلبان به هدف خود یعنی تشکیل حکومت دلخواهشان برسند جایگاهی در این کشور نخواهند داشت. ما پیش از این هم آنها را در سال 1994 شکست داده ایم."

صالح در ادامه نوشت: "بهترین گواه بر این مدعا فاجعه کشتار مردم عادی در مجلس بزرگ عزاداری بود که در آن بیش از 140 شهروند کشته و بیش از 600 نفر دیگر مجروح شدند. و بسیاری فجایع دیگر از این دست."

گفتنی است عربستان از حدود دو سال پیش با ایجاد ائتلاف عربی و در پاسخ به درخواست عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن به این کشور حمله کرده است.

208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها