واشنگتن پست:

«واشنگتن برای میزبانی مقامات کرۀ شمالی آماده می‌‌شود»

«واشنگتن برای میزبانی مقامات کرۀ شمالی آماده می‌‌شود»
دوشنبه 2 اسفند 1395 - 11:29

یک روزنامه آمریکایی مدعی شد تلاش ها برای اقناع مقامات ارشد کره شمالی برای سفر به آمریکا برای دیدار با مقامات سابق آمریکا ادامه دارد. در صورت عملی شدن این تلاش ها، این دیدار اولین نشست مقامات کره ای و آمریکایی از حدود پنج سال پیش تاکنون خواهد بود.

العالم - آمریکا
به گزارش پایگاه اسکای نیوز عربی، به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، این مذاکرات روشن ترین دلیل برآن خواهد بود که "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی مایل به برقراری ارتباط با دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکاست.
این روزنامه به نقل از چند مقام آمریکایی در ارتباط با این دیدار، افزود: «برنامه ریزی برای مذاکرات هنوز در مرحله آماده سازی است». با وجود این، به گفته واشنگتن پست، وزارت امور خارجه آمریکا هنوز با ارائه گذرنامه به مقامات کره شمالی به این منظور موافقت نکرده است.
در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد: «جلساتی مانند این، به شکل روتین و مستقل از دولت آمریکا، درباره مسائل مختلف جهانی برگزار می شود».
از سوی دیگر، یک مقام رسمی در کاخ سفید اظهار داشت که دولت آمریکا قصد ندارد با کره شمالی مذاکره کند.
آزمایش موشکی بالستیک میان برد کره شمالی در هفته گذشته، موجی از محکومیت های بین المللی را در پی داشت. ترامپ در یک کنفرنس مطبوعاتی درباره این آزمایش موشکی گفته بود: «کره شمالی به روشنی یک مشکل بزرگ به شمار می آید و ما با شدت با آن مقابله خواهیم کرد».
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها