رزمایش سراسری "الی بیت المقدس" در یزد

رزمایش سراسری
چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 14:59

فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به ضرورت تقویت توان دفاعی در برابر دشمنان، از برگزاری رزمایش سراسری الی بیت المقدس با حضور بیش 61 گردان از بسیجیان استان یزد خبر داد.

العالم-ایران
 سردار «اکبرفتوحی» در نشست خبری رزمایش الی بیت المقدس سپاه الغدیر یزد، با بیان این که این رزمایش در تاریخ 5و 6 اسفندماه برگزار می شود، اظهار کرد: بالابردن تواندرزمی و تأمین آمادگی جسمی و رزمی، مهمترین هدف از اجرای این رزمایش است.

وی با اشاره به حضور 12 ناحیه بسیج مقاومت در این رزمایش، گفت: 45 گردان الی بیت المقدس و شش گردان کوثر از حوزه مقاومت خواهران به مدت 48 ساعت در این رزمایش شرکت می کنند.

فتوحی در ادامه با بیان این که توان دشمنان سنجیده شده افزود: در این رزمایش با آن چه خود دشمن میتواند به تنهایی انجام دهد و آن چه که فقط با کمک متحدان اجرایی می کند، مقابله می شود.

فرمانده سپاه الغدیر نمایش 72 تاکتیک رزمی و دفاعی را یکی از ویژگی های این رزمایش دانست و بیان کرد: 14 تاکتیک به عنوان امداد و نجات و دو عملیات ویژه که خارج از ذهن و تصور دشمن است در این رزمایش اجرا می شود.

وی اجرای عملیات شبانه که از جمله ابتکارات سپاه است در این رزمایش، از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده، است، اظهار کرد: در این رزمایش برنامه های مقابله ای با توجه به تهدیدات دشمنان تدوین شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود رزمایش‌های الی بیت المقدس را بیانگر قدرت نیروهای بسیجی دانست و خاطرنشان کرد: عملیات کنترل و دفاع از جاده های مواصلاتی، ایجاد امنیت همه جانبه، دفاع در کوه و برزن، پدافند دورا دور، امداد و نجات و مردم یاری در این رزمایش انجام می شود.

فتوحی با اشاره به این که در این رزمایش به جای صبحگاه، شامگاه اجرا می شود،گفت: این رزمایش همزمان با هشت استان کشور و به طور جداگانه در مناطق رزمایش هر شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر یزد در ادامه با بیان این که 345 هزار بسیجی برادر و خواهر در استان یزد ساماندهی شدند، تصریح کرد: 6600 حلقه صالحین بسیج در مساجد استان راه اندازی و فعالیت می کنند.

وی در پایان خطاب به دشمنان ایران و انقلاب اسلامی، گفت: اگر خلبان های دشمن برای بمباران وارد مرزهای ایران شوند، زمان برگشت فرودگاهی برای فرود نخواهند داشت.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها