روحانی مطرح کرد :

دلیل صهیونیست ها برای عادی سازی روابط با جهان اسلام

دلیل صهیونیست ها برای عادی سازی روابط با جهان اسلام
چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 18:49

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: در ادبیات امروز، رژیم صهیونیستی خواستار عادی سازی روابط خود با جهان اسلام است و این جز فراموشی و نادیده گرفتن تمام جنایات آنان در فلسطین و دیگر سرزمین های اسلامی، معنای دیگری ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز(چهارشنبه) در آئین پایانی ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین اظهار داشت: در آغاز مایلم به همه میهمانان ارجمند، روسای مجالس، هیات های پارلمانی، رهبران نهضت ها و جریان های مقاومت، اندیشمندان، شخصیت ها و فعالان عرصه های سیاسی، فرهنگی، رسانه ای و احزاب و تشکل های حامی فلسطین، سفرا، دیپلمات های خارجی و روسای سازمان های منطقه ای و بین المللی مقیم تهران که در این کنفرانس حضور دارند خوش آمد و خیر مقدم عرض نمایم.
وی افزود: همچنین مایلم خالصانه ترین درود و سلام های خود را به روح بلند حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) و ارواح همه شهدای مقاومت و جانبازان، مجروحان و همه کسانی اهدا نمایم که در راه آرمان فلسطین و قدس شریف از خودگذشتگی و فداکاری نمودند.
روحانی گفت: یک بار دیگر موضوع فلسطین ما را گرد هم آورد تا درباره زخمی عمیق و جانکاه سخن بگوییم که بیش از 70 سال است وجدان جامعه جهانی و پیکره جهان اسلام را به درد آورده است.

فلسطین مشکل یک قوم یا یک ملت نیست

رئیس جمهوری ادامه داد: فلسطین مشکل یک قوم یا یک ملت نیست بلکه از یک سو نشانه ظلم و ستم و نادیده گرفتن حقوق بین الملل و ناکارآمد بودن سازمان های بین المللی است و از سویی دیگر نماد تلاش های مجاهدانه و مستمر یک ملت برای احقاق حقوق خود در کنار سرشکستگی جامعه جهانی و شرمساری برخی کشورهای اسلامی است.

وی گفت: از سال 1948 تاکنون، نسل هایی در این منطقه با آوارگی و جنگ زندگی کرده اند؛ نسل هایی که هنوز در جای جای جهان آواره اند و میراثی که به آنها رسیده چیزی جز رنج، آوارگی، شکنجه و شهادت نیست.

روحانی اظهار داشت: رهبران کشورهای سلطه گر غربی هفت دهه پیش به منظور دستیابی به اهداف سلطه جویانه و استعماری خود کوشیدند تا سرنوشت خاورمیانه سرشار از نعمت، ثروت، فرهنگ های متنوع و ادیان آسمانی را از طریق دگرگون ساختن ساختارهای دینی - فرهنگی و با نشاندن نهال خشونت، اشغال و جنایت در قدس شریف و فلسطین عزیز به دست بگیرند.

وی گفت: رهبران آن روزگار غرب در اشتباهی راهبردی و برای فرافکنی معضلات اجتماعی و اقتصادی خویش بعد از دو جنگ خانمان سوز به تاسیس رژیم اشغالگر قدس دست زدند تا با غصب ثروت و سرمایه های این منطقه توسط رژیمی جعلی و تا دندان مسلح، بحران های ایجاد شده در جنگ های جهانی و متعاقب آن، جنگ سرد را به بدترین شکل به سامان برسانند. اما این مشکل رژیم غرب ساخته به تدریج دامن خود پدیدآورندگان آن را هم فرا گرفت و آرام آرام بر اعتقاد و ارزش های آنان نیز غلبه کرد. معیارهای انسانی و بین المللی را به زیر کشید و سیاست های دو گانه و ضرورت حراست از وضع موجود را برآنان تحمیل نمود.

وی افزود: اقدامات تحریک آمیز در تداوم غصب سرزمین های مردم مظلوم و تلاش های هدفمند برای تغییر هویت تاریخی و تمدنی این سرزمین به تدریج نتایج ویرانگری برای صلح و امنیت جهانی به بار آورد.

رییس جمهوری ادامه داد: ارتکاب این حجم از جنایات ضد بشری هم حمایت از غاصبان را در جهان غرب به چالش کشید و هم در سرزمین های اسلامی افکار عمومی مردم مسلمان را بر علیه این حمایت غرب شوراند.

روحانی گفت: مسلمانان تنها راه خویش در برابر این اشغالگری، تجاوز، غصب و کشتار را در مقاومت دیدند و همواره کوشیدند جهان را نسبت به این ظلم آشکار آگاه سازند. باید به روان پاک مجاهدان درود فرستاد که جان بر کف در سال های تاریک و سیاه دهه 60 و 70 میلادی بار سنگین مقاومت و آگاه سازی جهانی را به دوش کشیدند و به تدریج مقاومت و قیام مثنی و فرادا را به انتفاضه ای تبدیل نموند که طلیعه دگرگونی های اساسی در منطقه و شروع عقب نشینی هایی غاصبان گردید.

وی گفت: مهمترین هدف اسرائیل در وضعیت کنونی طبیعی جلوه دادن شرایط موجود است؛ صهیونست ها در پی آنند که جهانیان باور کنند که فلسطینیان آوارگانی هستند که باید بدون تعلق به سرزمین، گذران عمر کنند. تبدیل عنوان مقاومت به تروریسم و تلاش طولانی برای عادی سازی تسلیم و سارزش به همین دلیل است.

روحانی اظهار داشت: در ادبیات امروز، رژیم صهیونیستی خواستار عادی سازی روابط خود با جهان اسلام است و این معنایی ندارد مگر فراموشی و نادیده گرفتن تمام جنایات آنان در فلسطین و دیگر سرزمین های اسلامی. این رژیم جعلی چنان برخی رهبران غربی را به گروگان گرفته است که گویی هر گونه مقابله با آن در حکم حمله به منافع حیاتی آمریکا و اروپاست.

پربیننده ترین خبرها