گزارش سئوال برانگیز آکسفام درباره رشد اقتصادی اندونزی

گزارش سئوال برانگیز آکسفام درباره رشد اقتصادی اندونزی
جمعه 6 اسفند 1395 - 14:18

سازمان بین المللی "آکسفام" – که برای مبارزه با فقر در جهان فعالیت می کند – گزارشی درباره عدالت در توزیع درآمد در اندونزی منتشر کرد که از نظر کارشناسان نتایج بسیار ناراحت کننده و سئوال برانگیزی دارد.

العالم - آسیا

به گزارش سایت "وطن" در این گزارش آمده است که اندونزی با اینکه شاهد رشد اقتصادی بوده است اما بدترین جایگاه را از حیث توزیع ثروت دارد. در این کشور، چهار نفر ثروتی معادل دارایی 100 میلیون نفر دارند.
در گزارش آکسفام آمده است با وجود افزایش تعداد سوپر میلیاردرها در این کشور از یک نفر در سال 2002 به 20 نفر در سال 2016، اما این کشور در توزیع درآمد رشد اقتصادی برای بالا بردن سطح معیشت فقرا ناکام بوده است.
این سازمان در گزارش خود فاش کرده است که فقط چهار نفر از ثروتمندان اندونزی و در رأس آنها غولهای صنعت تنباکو یعنی برادران "بودی و مایکل هارتونو" ثروتی معادل 25 میلیارد دلار داشته اند و این میزان دارایی برابر دارایی 40 درصد یعنی 250 میلیون نفر از مردم این کشور است.
آکسفام تصریح می کند که فقط یک سال درآمد این دو برادر می تواند فقر را به کلی از این کشور ریشه کن کند.
از اوایل هزاره سوم میلادی میانگین رشد اقتصادی در اندونزی بالا رفت اما درآمدهای حاصل از این رشد به طور عادلانه توزیع نشد در نتیجه فقر هم به خصوص در میان زنان رو به افزایش نهاد.
رشد سریع تولید ملی در این مدت به 5 درصد در سال رسید و این امر اندونزی را در ردیف کشورهای در حال رشد سریع و حتی پیشگام آنها قرار داد.
در عین حال روند کاهش فقر در این کشور همان سرعت کند خود را حفظ کرده و حتی تقریبا متوقف شد.
بر اساس آمار بانک جهانی، میانگین خط فقر در این کشور حدود 3 دلار در روز است و این بدان معناست که 93 میلیون اندونزیایی زیر خط فقر زندگی می کنند.
در این گزارش آمده است که ثروتمندان اندونزی بیشترین بهره را از رشد اقتصادی این کشور که می بایست در وهله اول فقر را ریشه کن می کرد، برده اند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها