پاکسازی 36هزار بمب و مین در حلب طی دو ماه اخیر

پاکسازی 36هزار بمب و مین در حلب طی دو ماه اخیر
شنبه 7 اسفند 1395 - 16:19

ماموریت یگانهای مین یاب روسی در شرق حلب، با پاکسازی ده ها میدان مین و واگذاری تجهیزات پیشرفته مین روبی به سوریها، پایان یافت.

العالم - سوریه

نیروهای یگان روسی مین یاب روسیه پس از پایان ماموریت دو ماهه خود در سوریه  و پاکسازی بیش از 36 هزار بمب و مین کار گذاشته تروریست ها در نواحی شرق حلب، به پایگاههای خود بازگشتند.

روزنامه روسی ماسکوفسکی کامسامولتس نوشت: تروریست ها پیش از ترک حلب در ماه دسامبر سال گذشته تمام نقاط تحت کنترل را مین گذاری کرده و مواد منفجره کار گذاشته بودند.

به نوشته روزنامه روسی، تمامی شهرهای منطقه که پیشتر تحت کنترل تروریست ها بود، نیز بمب گذاری شده است.

روسیه افزون بر پاکسازی کامل حلب، یک مرکز ضدمین هم در این شهر ایجاد کرده است ، که نظامیان سوری آموزش دیده آن را اداره می کنند.

نظامیان روس همچنین پیش از ترک سوریه تمامی تجهیزات و دستگاههای ویژه مین یابی، کشف بمب و مواد منفجره را به نظامیان سوری تحویل دادند.

گردان مین یاب روسیه از اواخر ماه دسامبر سال گذشته که نواحی شرقی شهر حلب از وجود تروریست ها پاکسازی شد، کار خود را برای کشف و خنثی کردن بمب و مین های کار گذاشته شده آغاز کرد.

تروریست ها ساختمان های مسکونی و اماکن عمومی، خودروها، موتورسیکلت ها و حتی اسباب بازی های کودکان را تبدیل به تله های انفجاری کرده بودند./منبع خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها