نماینده ایران، استفاده از سلاح های شیمیایی را محكوم کرد

نماینده ایران، استفاده از سلاح های شیمیایی را محكوم کرد
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 16:21

جمهوری اسلامی ایران استفاده از سلاح های شیمیایی توسط گروه های تروریستی در سوریه و عراق را محكوم کرد.

العالم - ایران

دکتر علیرضا جهانگیری سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاحهای شیمیایی در لاهه، در هشتاد و چهارمین اجلاس شورای اجرایی این سازمان سخنرانی نمود و طی آن خواستار پرهیز از سیاسی نمودن پرونده سوریه در این سازمان گردید.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در لاهه در سخنان خود با گرامیداشت خاطره قربانیان سلاح های شیمیایی در كشورمان و همچنین یاد آوری همزمانی سی امین سالگرد حمله شیمیایی به سردشت با بیستمین سالگرد تاسیس سازمان منع سلاحهای شیمیایی، ضرورت افزایش تلاشهای كشورهای عضو در مسیر دستیابی به جهانی عاری از سلاح های شیمیایی را مورد تاكید قرار داد.

دکتر علیرضا جهانگیری با اشاره به تحولات سوریه، ضمن تقدیر از همكاری این كشور با سازمان منع سلاحهای شیمیایی در جهت برطرف كردن مشكلات باقیمانده، با وجود شرایط دشوار در این كشور، پرهیز از سیاسی کردن پرونده شیمیایی سوریه در این سازمان و كمك به بهبود شرایط این كشور را خواستار شد.

سفیر و نماینده دائم كشورمان در لاهه همچنین ضمن ابراز نگرانی عمیق از كاربرد سلاح های شیمیایی توسط گروه های تروریستی و افراطی در سوریه و عراق، بر لزوم محکوم نمودن این اقدامات از سوی جامعه جهانی و اتخاذ تمهیدات لازم  به منظور جلوگیری از وقوع مجدد اینگونه موارد تاکید کرد. وی مخالفت كشورهای جهان از جمله کشورهای عضو سازمان منع سلاحهای شیمیائی با ارائه حمایت های مالی و نظامی به گروه های تروریستی و پاسخگویی این كشورها را خواستار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها