ترکیه دشمن مردم یا دولت سوریه؟

ترکیه دشمن مردم یا دولت سوریه؟
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 19:59

رسانه های کرد سوری اخیرا اعلام کرده بودند ترکیه جریان آب رودخانه فرات را به سوریه قطع و این کشور را از یکی از منابع اصلی آب محروم کرده است.

العالم - سوریه

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت : آواس الی Ewwas Eli از اعضای گروه یگان های مدافع خلق کرد سوریه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک تایید کرد ترکیه منابع تامین آب شمال سوریه را به عنوان ابزاری برای فشار سیاسی بر این کشور قطع کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری ‌هاوار  Hawar‌ که یک خبرگزاری متعلق به کردهاست، ترکیه حدودا 23 فوریه جریان آب به سوریه را قطع کرد که باعث تعطیلی نیروگاه برق آب در سد تشرین شد.

این سد برق و آب بخش های مهمی از شمال سوریه ازجمله منبج و دیگر بخش های کردنشین مانند کوبانی را تامین می کند. سد تشرین یکی از سدهای مهم در امتداد رودخانه فرات است. مدیریت سد تشرین نیز با انتشار بیانیه ای مکتوب قطع آب در کوبانی، منبج و چند شهرک را به علت کاهش سطح ذخایر آب اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است به علت قطع جریان آب رودخانه فرات به سوریه، سطح ذخایر آب سد تشرین به طور قابل توجهی کاهش یافته و باعث تعطیلی نیروگاه برق آبی تشرین و قطع آب برخی شهرها شده است.

واس الی که مسئول سیاست خارجی گروه یگان های مدافع خلق کرد سوریه است تایید کرد ترکیه جریان آب به سوریه را قطع کرده است.

وی افزود نیروگاه برق آب تشرین برق و آب کوبانی ، منبج و برخی دیگر از مناطق را تامین می کرد و قطع جریان آب از ترکیه باعث تعطیلی این نیروگاه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها