زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات ژنو مشخص شد

زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات ژنو مشخص شد
پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 - 06:06

فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه چهارشنبه اعلام کرد دولت سوریه و گروه های معارض دور بعدی گفتگوها را با نظارت سازمان ملل در بیست و سوم مارس (سوم فروردین) در ژنو پی خواهند گرفت.

العالم - سوریه

استفان دی میستورا این تاریخ را پس از آن اعلام کرد که آخرین نتایج گفتگوهای دشواری که روز جمعه در ژنو به پایان رسید را در شورای امنیت سازمان ملل ارائه داد.

دی میستورا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت در حال حاضر به شرکت کنندگان در مذاکرات ژنو یادآوری می کنم که دور پنجم گفتگوها روز بیست و سوم مارس برگزار می شود.

آخرین دور گفتگوهای ژنو درباره سوریه روز چهارم مارس (14 اسفند) در حالی پایان یافت که هر دو طرف یک برنامه زمان بندی شده شفاف که مبارزه با تروریسم نیز را شامل می شد، پذیرفتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد همچنان از تلاش برای رسیدن به یک راه حل سیاسی حمایت می کند.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در این باره گفت همچنان این فرآیند را با دقت بررسی می کنیم ولی از آن پشتیبانی هم می کنیم و خواستار رسیدن به یک راه حل هستیم.

همزمان با فرآیند مذاکرات در ژنو، روسیه و ترکیه مذاکراتی را در آستانه پایتخت قزاقستان هدایت می کنند. وزارت خارجه آمریکا گفته این کشور فقط به عنوان ناظر در این مذاکرات حضور دارد.

پربیننده ترین خبرها