نتانیاهو: پوتین پیامم را دربارۀ خطرات ایران دریافت کرد

نتانیاهو: پوتین پیامم را دربارۀ خطرات ایران دریافت کرد
جمعه 20 اسفند 1395 - 17:21

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با افشای جزئیات مذاکراتش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت در دیدار با پوتین بر مخالفت قطعی خود با تثبیت جایگاه ایران و عوامل آن در سوریه تأکید کرده است.

العالم فلسطین اشغالی

روزنامه یدیعوت احرونت در این باره به نقل از نتانیاهو نوشت: در مذاکراتم با پوتین به صورت رو در رو، بدون واسطه و کاملا جدی، مستقیم و صادقانه داده ها را ارائه کردم و با هم گفتگو کردم و من مطمئن هستم که پیامم دریافت شده است.

نتانیاهو با بیان اینکه در دیدار با پوتین بر مخالفت قطعی خود با تثبیت جایگاه ایران و عوامل آن در سوریه تأکید کرده است، گفت: ما مشاهده می کنیم که ایران درصدد ایجاد یک نیرو، شبکه نظامی و همچنین ایجاد یک بندر در سوریه است تا جایگاهش را در این کشور تثبیت کند. این اقدامات از نظر امنیتی آثار خطرناکی برای اسرائیل دارد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: اقدامات مذکور از سوی ایران، ثبات منطقه و همچنین امکان دستیابی به راه حل سیاسی را به خطر می اندازد.
نتانیاهو گفت: در صورتی که هدف دستیابی به راه حل مسالمت آمیز در سوریه است باید دانست که چنین دستاوردی را نمی توان در تعامل با کشوری به دست آورد که درصدد نابودی ما از داخل خاک سوریه است.
نتانیاهو خاطرنشان کرد: موضوع به رسمیت شناختن و انضمام ارتفاعات جولان به اسرائیل را برای پوتین مطرح کردم و گفتم ما در ارتفاعات مذکور خواهیم ماند و انتظار داریم که دنیا حاکمیت ما بر آن را به رسمیت بشناسد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: در این دیدار به پوتین گفتم نباید اجازه داده شود جایگاه ایران در سوریه تقویت شود.
نتانیاهو درباره باقی ماندن بشار اسد در قدرت به عنوان بخشی از راه حل احتمالی برای بحران سوریه گفت: آنچه مایه نگرانی ماست حضور ایران و تلاش ها و اقداماتی است که این کشور در هفته های اخیر در این راستا انجام داده است.
216
 

پربیننده ترین خبرها