محکومیت جنایت ائتلاف سعودی در الخونه یمن

محکومیت جنایت ائتلاف سعودی در الخونه یمن
شنبه 21 اسفند 1395 - 15:06

وزارت حقوق بشر یمن جنایت متجاوزان سعودی در قتل وعام مردم بخش "الخونه" در استان حدیده در غرب یمن را محکوم کرد و تشکیل کمیته بین المللی را در این باره خواستارشد.

العالم - یمن

"علی الذهب" خبرنگار شبکه العالم روز شنبه از یمن گزارش داد: وزارت حقوق بشر یمن، کشتار هولناک مردم بی گناه یمن را در بازار بخش الخونه در استان حدیده در غرب این کشور را محکوم کرد.
در این جنایت دهها غیرنظامی کشته و یا زخمی شدند.

این وزارتخانه در بیانیه ای، همه جنایات و اقدامات تروریستی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه غیرنظامیان، بطور مستقیم، عمدی و غیراخلاقی با انواع سلاح های ممنوعه بین المللی، ارتکاب شنیع ترین جنایات و قتل عام غیرنظامیان، نابودی امکانات و اموال آنها، هدف قراردادن اهداف و تاسیسات غیرنظامی و فرهنگی مردم یمن، به شدت محکوم شده است. 

این وزارتخانه همچنین از شورای امنیت، نهاد های سازمان ملل و سازمان های بین المللی خواست، بدون تبعیض یا تحقیق و به سرعت، اقدامات تروریستی و جنایات کشورهای ائتلاف تجاوز را متوقف و محاصره ناعادلانه با انواع اشکالش علیه مردم یمن را پایان دهند.
وزارت حقوق بشر یمن در پایان، تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی  را در خصوص جنایت ائتلاف بین المللی در کشتار غیرنظامیان در بازار بخش الخونه در استان حدیده خواستارشد.
221

پربیننده ترین خبرها