جزئیات تازه از نشست 5 کشور برای آیندۀ سنی‌ها

جزئیات تازه از نشست 5 کشور برای آیندۀ سنی‌ها
شنبه 21 اسفند 1395 - 23:37

تشکل موسوم به "هیأت علمای مسلمان" از مشارکت 5 کشور منطقه در نشست ترکیه خبر داد که پشت درهای بسته برای تصمیم گیری دربارۀ سرنوشت استان نینوای عراق پس از داعش، برگزار شد.

العالمعراق

تشکل موسوم به "هیأت علمای مسلمان" با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هیأتی از این تشکل، در "همایشی مشورتی" دربارۀ عراق، به دعوت از دولت ترکیه به این کشور آمدند تا صدای مخالفان فرایند سیاسی در عراق را به کشورهای منطقه برسانند.

این هیأت تاکید کرد که در این نشست، نمایندگانی از عربستان، اردن، قطر، امارات و ترکیه حضور داشتند.

در این نشست، که چهارشنبه و پنج شنبۀ گذشته پشت درهای بسته برگزار شد، 25 شخصیت سیاسی، عشایری و بازرگان سنی حضور داشتند.

منابع مطبوعاتی و رسانه ای با تاکید بر این که در این نشست، نمایندگان و شخصیت هایی عراقی نیز حضور داشتند، خاطر نشان کردند که این نشست، با حمایت کشورهای عرب خلیج فارس، ترکیه و اردن برگزار می شود و هدفِ از آن، بررسی ایجاد تشکلی سیاسی به نام "ائتلاف نیروهای ملی عراق" است که خود را به عنوان نمایندۀ سنی های عراق معرفی خواهد کرد.

از میان اشخاص شرکت کننده در این کنفرانس می توان به "عبدالله الیاور"، "ضاح الصدید"، "صالح المطلگ"، "اسامه النجیفی"، "احمد المساری"، "لقاء وردی"، "محمد الکربولی"، "سعد البزاز" و "خمیس الخنجر" اشاره کرد.

پیش از این، "حیدر المولی" نمایندۀ ائتلاف دولت قانون، این کنفرانس را "اشتباهی جدید" خواند که برخی از رهبران ائتلاف مرتکب آن می شوند و از نخست وزیر و پارلمان و دادستانی کل خواست در قبال این روندِ دنباله دار، موضعی قاطع اتخاذ کنند به ویژه که برخی کشورها سعی دارند سیاستمدارانی وابسته به خود را به عنوان نمایندگان سنی ها معرفی کنند.

"احمد الجبوری" نمایندۀ استان نینوا نیز از دولت خواست همۀ شرکت کنندگان در کنفرانس های مشکوک را بازخواست کنند و یکی از مصادیق این کنفرانس ها را کنفرانس استانبول برشمرد و تاکید کرد که گروهی از سیاستمداران سعی دارند از پیشدستی کرده و برای آیندۀ نینوا و دیگر مناطق، برنامه ای طایفه ای بریزند.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها