انتقاد 134مقام و کارشناس آمریکایی از فرمان ترامپ

انتقاد 134مقام و کارشناس آمریکایی از فرمان ترامپ
يکشنبه 22 اسفند 1395 - 12:53

بیش از 130 مقام و کارشناس سیاست خارجی با ارسال نامه‌ای از فرمان مهاجرتی جدید رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کردند.

العالم - آمریکا

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بیش از 130 کارشناس آمریکایی حوزه سیاست خارجی، فرمان اصلاح‌شده ممنوعیت سفر دونالد ترامپ را محکوم کردند و گفتند اجرای آن، امنیت ملی و منافع آمریکا را به اندازه فرمان نخست وی – که ورود اتباع چندین کشور عمدتاً مسلمان را به ایالات متحده ممنوع می‌کرد – تهدید می‌کند.
در این نامه که مقامات اسبق دولت و کارشناسان آن را به رشته تحریر درآورده اند آمده است: «این فرمان به مسلمانان – از جمله افرادی که قربانی داعش شده‌اند یا با آن می‌جنگند – پیامی در مسیر تقویت این تبلیغات ارسال می‌کند که به اشتباه، مدعی جنگِ آمریکا با اسلام است.»
در بخش دیگری از این نامه که تاریخ جمعه (دو روز پیش) در آن درج شده، آمده است: «برعکس، پذیرش پناهندگان و مسافران مسلمان، دروغ‌های تروریست‌ها را آشکار می‌سازد و با نگرش معیوب آن‌ها مقابله می‌کند.»
در میان 134 شخصیتی که این نامه را امضا کرده‌اند، افرادی دیده می‌شوند که در دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه و یا هر دوی آن‌ها خدمت کرده‌اند. «نیکلاس برنز،» «ریچارد کلارک» -- مدیر حوزه ضد تروریسم شورای امنیت ملی، و «میشل فلورنوی» -- معاون اسبق وزارت دفاع از جمله امضا‌کنندگان این نامه هستند.
بیشتر آن‌ها در دولت‌های دموکرات خدمت کرده اند و افراد مشهوری چون مادلین آلبرایت، جنت ناپالیتانو، سوزان رایس و ماتیو آلسون در میان آن‌ها به چشم می‌خورند.
اظهارات این افراد، منعکس‌کننده شکایات ایالت‌های مختلف آمریکا به دادگاه‌های این کشور است. ایالت‌های مختلف استدلال می‌کنند فرمان اصلاح‌شده ترامپ بر ضد مسلمانان تبعیض قائل می‌شود و برای منافع آمریکا مضر است.
این نامه همچنین به رکس تیلرسون -- وزیر امور خارجه آمریکا، جیمز متیس -- وزیر دفاع آمریکا، جف سشنز – دادستان ارشد، جان کلی – وزیر امنیت داخلی، و مایکل دمپسی – رئیس موقت اطلاعات ملی فرستاده شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها