واکنش سپاه به ادعای احداث پایگاه نظامی ایران در لاذقیه

واکنش سپاه به ادعای احداث پایگاه نظامی ایران در لاذقیه
يکشنبه 22 اسفند 1395 - 22:38

معاون سیاسی سپاه در واکنش به ادعای رسانه های بیگانه گفت: حضور ما در سوریه مستشاری است که با درخواست دولت این کشور صورت گرفته است.

العالم ـ ایران
سردار سرتیپ دوم "رسول سنایی راد" معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درباره ادعاهای برخی رسانه های بیگانه درباره احتمال احداث پایگاه نظامی ایران در استان لاذقیه عنوان داشت: این‌ها جنجال رسانه‌ای است و می‌خواهند تحولات سوریه را مدیریت کنند.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: رسانه‌ها می‌خواهند با این گونه ادعاها ایران را متهم به حضور دائمی در یک کشور اسلامی کرده و استقرار نیروهای آمریکایی را در سوریه توجیه کنند.

وی افزود: حضور ما در سوریه مستشاری است که با درخواست دولت این کشور صورت گرفته و دنبال پایگاه نظامی در استان لاذقیه سوریه نیستیم و این‌ها فضاسازی برای تحریک کشورهای منطقه و ایجاد اختلاف است.

معاون سیاسی سپاه در رابطه با اهمیت راهبردی استان لاذقیه گفت: استان لاذقیه به دلیل اینکه مشرف به مدیترانه است و از استان‌های غربی کشور سوریه به حساب می‌آید، در آنجا روس‌ها پایگاه دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار سنایی راد ادامه داد: تکفیری‌ها اصرار داشتند که آنجا را بگیرند تا راهی به سمت مدیترانه و غرب باز کنند که از حالت انزوا در بیایند و به آب‌های بین‌المللی دسترسی داشته باشند که از این جهت استان لاذقیه اهمیت دارد.

وی افزود: لاذقیه نسبت به برخی استان‌ها از جمله "تدمر" اهمیت راهبردی بالاتری دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها