ویدیو: تشکیلات خودگران شهدا را هم محاکمه می کند!

دوشنبه 23 اسفند 1395 - 12:31

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگران، تظاهرات فلسطینی ها را در اعتراض به محاکمه اسرای مبارز فلسطینی از جمله شهید باسل الأعرج در دادگاههای وابسته به این تشکیلات سرکوب کردند.

العالم فلسطین

تظاهر کنندگان فلسطینی در مقابل دادگاه رام الله گردهم آمده بودند و محاکمه اسرا و مبارزان فلسطینی در بازداشت رژیم صهیونیستی توسط دادگاههای تشکیلات خودگردان را محکوم کردند. معترضان همچنین مختومه نشدن پرونده یکی از اسرای فلسطینی به نام باسل الاعرج را که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است تقبیح کردند.
یادآور می شود دستگاه اطلاعاتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین، حدود هفت ماه پیش چند مبارز فلسطینی از جمله باسل الاعرج را به اتهام در اختیار داشتن "سلاح فاقد مجوز" به مدت شش ماه بازداشت کرد. اما پس از اعتصاب غذای مبارزان در زندان به مدت 9 روز، تشکیلات خودگردان تحت فشار افکار عمومی مجبور به آزادی آنها شد.
رژیم صهیونیستی ، به تدریج مبارزان مذکور را که از زندان تشکیلات خودگردان آزاد شده بودند بازداشت کرد. نیروهای این رژیم به منزل باسل الاعرج تنها عضو این گروه که در خارج از زندان بود در روستای الولجه در شمال بیت لحم بارها حمله کردند اما نتوانستند وی را دستگیر کنند. سرانجام نیروهای اشغالگر، باسل الأعرج را در رام الله محاصره کرده و به شهادت رساندند.
شهادت این مبارز فلسطینی و دستگیری همرزمانش، باعث محکومیت گسترده همکاری اطلاعاتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی و کمک به دستگیری آنها و همچنین جلوگیری از فعالیت مبارزان علیه اشغالگری در کرانه باختری شد؛ به ویژه اینکه دادگاههای تشکیلات خودگردان، با وجود شهادت باسل الاعرج هنوز پرونده وی را مختومه اعلام نکرده اند.
اعتراضات گسترده به این اقدامات تشکیلات خودگردان منجر به برگزاری تظاهرات در مقابل دادگاه شهر رام الله در روز یکشنبه شد و شمار گسترده ای از فعالان و مبارزان فلسطینی در آن شرکت کردند.
"عمر عساف" رئیس انجمن ساکنان شهرکهای تخلیه شده به اجبار از سوی رژیم صهیونیستی در این باره به خبرنگار العالم گفت: انتظار می رود دستگاه قضایی فلسطین به جای پیگرد مبارزان از جان گذشته فلسطینی، پیگرد جاسوسها، مزدوران و خائنان را در دستور کار قرار دهد.
در این تظاهرات "خضر عدنان" اسیر آزاد شده از زندان های رژیم صهیونیستی که از رهبران گروه مبارز جهاد اسلامی است به همراه پدر شهید باسل الاعرج توسط نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و زخمی شدند.
پدر شهید الاعرج خواستار آزادی زندانیان در زندان های تشکیلات خودگردان شد.
همچنین "خالد منصور" از رهبران حزب مردم فلسطین هشدار داد: گسیل داشتن شمار فراوانی نیرو برای سرکوب تظاهرکنندگان و ضرب و شتم و شلیک به طرف آنها و همچنین دستگیری های گسترده، نگران کننده و نشان دهنده آن است که تشکیلات خودگردان در حال تبدیل شدن به یک نظام پلیسی و سرکوبگر است.
216
 

پربیننده ترین خبرها