قیام علیه تشکیلات خودگردان در رام الله + تصاویر

قیام علیه تشکیلات خودگردان در رام الله + تصاویر
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 08:46

صدها تن از مردم فلسطین، با تظاهرات در در رام الله، انحلال تشکیلات خودگردان و کناره گیری محمود عباس را خواستار شدند.

العالمفلسطین اشغالی

در پی سرکوب تظاهرات مردم کرانه باختری در اعتراض به محاکمۀ شهید باسل الاعرج توسط نیروهای پلیس تشکیلات خودگردان، صدها تن از فلسطینی ها روز دوشنبه در شهر رام الله به خیابان ها ریختند و کناره گیری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و توقف همکاری امنیتی این تشکیلات با رژیم اشغالگر صهیونیستی و همچنین توقف پیگرد و بازداشت مبارزان فلسطینی ضد رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

تظاهر کنندگان شعار می دادند: "محمود عباس باطل است"، "ما خواهان محاکمۀ رئیس تشکیلات خودگردانیم"، "مبارزه مسالت آمیز نمی خواهیم، گلوله و موشک می خواهیم".

در این تظاهرات، شمار زیادی از فعالان و رهبران گروه های فلسطینی و نمایندگان انجمن های حقوقی و مردم نهاد شرکت داشتند که همگی لغو توافقنامۀ "اسلو" را خواستار بودند.

"خضر عدنان" از رهبران جنبش جهاد اسلامی که در تظاهرات روز یک شنبه از نیروهای تشکیلات خودگردان کتک خورد و بازداشت شد، اعلام کرد که به تلاش برای براندازی توافقنامۀ اسلو ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به نیروهای نقابدار تشکیلات خودگردان، افزود: از نقابداران نمی ترسیم و تسلیم نخواهیم شد.

نیروهای پلیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز یک شنبه تظاهرات فلسطینی ها در اعتراض به محاکمه شهید باسل الاعرج را که هفتۀ گذشته توسط نظامیان صهیونیست، در خیابان اعدام شد، سرکوب کردند و برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از باتوم و گاز اشک آور و شلیک تیر هوایی استفاده کردند. در این تظاهرات، پدر شهید باسل الاعرج نیز زخمی شد.

205

پربیننده ترین خبرها