بحران «سگیِ» رئیس‌جمهور کره جنوبی!+تصاویر

بحران «سگیِ» رئیس‌جمهور کره جنوبی!+تصاویر
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 14:14

چند سگ، بحران استیضاح و برکناری پارک گون-هه را وارد مرحله جدیدی کردند.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ پارک گون-هه، رئیس‌جمهور برکنارشده کره‌جنوبی ممکن است به متحدان زیادی نیاز داشته باشد؛ اما وقتی دو روز پیش کاخ خود را در پی رسوایی و استیضاح ترک می‌کرد، 9 سگ را در آن محل باقی گذاشت.
روز سه‌شنبه شبکه‌های اجتماعی مالامال از پیام‌های افراد معترضی بود که نگران سرنوشت 9 سگ «جیندو» بودند؛ نژادی از سگ شکاری کره‌ای که در این کشور به وفاداری مشهور است.
وقتی پارک در فوریه 2013 کار خود را به عنوان رئیس‌جمهور کره جنوبی آغاز کرد، با 2 توله‌سگ به نام‌های «جدید» و «امید» که همسایگان اسبقش در اختیار وی قرار داده بودند وارد کاخ ریاست جمهوری شد. آن سگ‌ها فوراً به ستاره‌های فضای مجازی تبدیل شدند و تصاویر زیادی از رئیس‌جمهور اسبق کره در کنار آن‌ها ثبت و منتشر شده است. پارک حتی به طنز آن‌ها را «صاحبان واقعی قدرت در کاخ » می‌نامید.

از آن زمان بر تعداد آن‌ها افزوده شد و تا پیش از استیضاح وی 9 سگ در کاخ ریاست جمهوری حضور داشتند. اما زمانی که رئیس‌جمهور اسبق کره جنوبی عصر روز یکشنبه کاخ ریاست جمهوری را پس از اعلام حکم دادگاه قانون اساسی در خصوص تأیید استیضاح و خلع خود ترک می‌کرد، هر 9 سگ را در آن محل رها کرد.
یک سخنگوی رئیس‌جمهور تأیید کرد که هم‌اکنون خدمه کاخ به وضع این سگ‌ها رسیدگی می‌کنند و برای آن‌ها خانه‌هایی جدید پیدا خواهد شد. این سخنگو به خبرگزاری فرانسه گفت: «قصد داریم آن‌ها را به افرادی بدهیم که از سگ‌ها به خوبی مراقبت می‌کنند.»
کاربران شبکه‌های اجتماعی خشم خود را در فضای مجازی ابراز می‌کنند. یک کاربر اینستاگرام در این خصوص نوشت: «چطور می‌توانید خانواده خود را ترک کنید همان گونه که یک جفت کفشِ کهنه را کنار می‌گذارید؟»
یک گروه حامی حقوق حیوانات در همین خصوص اعلام کرد به دلیل نقض قوانین حمایت از حیوانات از سوی پارک، از وی شکایت کرده است. یک گروه دیگر نیز که به کرات از پارک خواسته بود خوردن گوشت سگ را غیر قانونی اعلام کند، داوطلب شد 9 سگ بدون سرپرست را بپذیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها