برگزاری دور بعدی مذاكرات آستانه در ارديبهشت

برگزاری دور بعدی مذاكرات آستانه در ارديبهشت
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 14:31

خبرنگار اعزامی العالم در مذاكرات آستانه گزارش داد دور بعدي مذاكرات ميان دولت سوريه و گروههاي مسلح مخالف دولت ماه مي (ارديبهشت) آينده برگزار مي شود.

العالم - سوريه

حسين مرتضي در مذاكرات آستانه از توافق طرفهاي شركت كننده درباره برگزاري دور بعدي مذاكرات در ماه مي (ارديبهشت) آينده خبر داد و تأكيد كرد توافق شده است در ماه آوريل آينده، يك نشست فني در ايران برگزار شود.
خبرنگار اعزامی العالم همچنين به نقل از معاون وزير امور خارجه قزاقستان گفت: در اين مرحله درباره بهبود وضعيت انساني، تثبيت آتش بس و همچنين راهكار مشتركي از سوي روسيه، ايران و تركيه براي نظارت بر آتش بس و پيگيري تصميمات اين نشست آستانه توافق شد.
دور سوم مذاكرات آستانه از ديروز سه شنبه بدون حضور مخالفان مسلح دولت دمشق در آستانه پايتخت قزاقستان در حال برگزاري است و گروههاي مخالف دولت به علت اعتراض به آنچه پايبند نبودن دولت سوريه و روسيه به آتش بس ناميده اند از شركت در مذاكرات جاري در آستانه خودداري كرده بودند كه سرانجام پس از كش و قوس فراوان، تصميم به ارسال هيأتي به مذاكرات گرفتند و قرار است اين هيأت امروز چهارشنبه وارد آستانه شود.

* ایران، روسیه و ترکیه، کشورهای تضمین کننده آتش بس

رئیس هیئت روسیه در مذاکرات آستانه، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: ایران به صورت رسمی در کنار روسیه و ترکیه به عنوان یکی از کشورهای تضمین کننده آتش بس در سوریه است.

این آتش بس از 30 دسامبر اعلام شده است.


216

 

پربیننده ترین خبرها