روسیه: مخالفان سوری خواهان حل بحران نیستند

روسیه: مخالفان سوری خواهان حل بحران نیستند
پنج‌شنبه 26 اسفند 1395 - 20:30

خودداری گروههای معارض سوری از شرکت در مذاکرات صلح آستانه، تحت تاثیر طرف‌های خارجی صورت گرفته است.

العالم - سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه اعلام کرد: تصمیم نمایندگان گروههای معارض سوری در خودداری از شرکت در تازه ترین دور از مذاکرات صلح سوریه در آستانه ، در راستای اعمال فشار نیروهای خارجی و طرف ثالث اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز با شرکت در کنفرانس خبری (بدون اشاره به نام کشور مشخص) اعلام کرد: مسکو هیچ تردیدی ندارد که برخی از نیروهای خارجی مخالفان سوری را به خودداری از شرکت در مذاکرات آستانه وادار کردند.

وی افزود طی روزهای 14 و 15 مارس آستانه میزبان سومین دور از مذاکرات سوریه بود و هیئت هایی از سه کشور تضمین کننده آتش بس در سوریه شامل روسیه، ایران و ترکیه به همراه اردن، سازمان ملل و آمریکا در این نشست شرکت داشتند.

زاخارووا گفت: ما متاسف هستیم که مخالفان مسلح سوری ترجیح دادند تا به کشور میزبان و دیگر کشورهای شرکت کننده بی احترامی کنند و هیچ عذر و بهانه ای از رهبران مخالفان در این زمینه قابل قبول و متقاعد کننده نخواهد بود. ‌

وی تصریح کرد اگر کسی از شرکت در مذاکرات خودداری کند، به این معناست که خواستار حل و فصل مسائل که سالهاست جامعه جهانی را درگیر خود کرده، نیست. شاید کسانی که مخالفان مسلح سوری را وادار به تحریم این مذاکرات کردند، قصد دارند تا به فرایند آستانه و فرایند مذاکرات ژنو لطمه بزنند و ما شکی نداریم که این تصمیم از سوی طرفهای ثالث به مخالفان تحمیل شده است.

پربیننده ترین خبرها