وزیری که به فرعون و موسی (ع) تابعیت سودانی داد!

وزیری که به فرعون و موسی (ع) تابعیت سودانی داد!
دوشنبه 30 اسفند 1395 - 23:15

وزیر اطلاع رسانی سودان، با طرح این ادعا که فرعون و موسی (ع) سودانی بوده اند، گفت تاریخ کشورش دستخوش تحریف های زیادی شده است.

العالم آفریقا

این نخستین بار نیست که احمد بلال، وزیر اطلاع رسانی سودان، ادعاهایی را دربارۀ این قبیل مسائل تاریخی مطرح می کند. او سال 2015 نیز مدعی شده بود که «مجمع البحرین» مذکور در قرآن، شهر خرطوم پایتخت سودان است و این همان جاییست که موسی (ع) با عبد صالح خداوند ملاقات کرد.

ادعای سودانی بودن فرعون و موسی (ع) ادعای تازه ای نیست؛ زیرا پیشتر نیل عبد القادر ابو قرون عالم سودانی چنین ادعایی را در یکی از کتاب هایش مطرح کرده بود.

ابو قرون معتقد است محل سخن گفتن خداوند با موسی هم جایی نزدیک کوه مقدس در اطراف پایتخت دولت تاریخی کوش در شمال سودان بوده است. در این منطقه کوهی با نام برکل وجود دارد که تا امروز حکایت ها و افسانه های تاریخی زیادی درباره آن مطرح می شود.

برخی پژوهشگران سودانی معتقدند «مجمع البحرین» که موسی و عبد صالح خداوند در آن با هم دیدار کرده اند، جایی در خرطوم کنونی بوده است که امروزه با نام «مقرن» شناخته می شود. مردم سودان تا به امروز برای اشاره به «نهر» (رودخانه) از واژۀ «بحر» استفاده می کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها