حشد شعبی، مرکز امداد رسانی برای آوارگان موصل تأسیس کرد

حشد شعبی، مرکز امداد رسانی برای آوارگان موصل تأسیس کرد
چهارشنبه 2 فروردين 1396 - 10:01

ابومهدی المهندس، از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) اعلام کرد نیروهای مذکور مرکزی برای کمک رسانی به خانواده های آواره از درگیری های ناشی از عملیات بازپس گیری این شهر از دست داعش، تأسیس کرده اند.

العالم - عراق


ابومهدی المهندس در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد: به دنبال فراخوان مرجعیت شیعه برای کمک به آوارگان موصل، حشد شعبی مرکزی برای تنظیم ارسال کمک به خانواده های آواره بر اثر درگیری ها در این شهر تأسیس کرده است.
این فرمانده حشد شعبی افزود: نیروهای نظامی و حشد شعبی عراق باید روند امدادرسانی به آوارگان را مدیریت کنند. زیرا آوارگان، عزیزان ما هستند و باید همه امکانات و خدمات لازم برای آنها فراهم شود.

مرحله دوم عملیات آزادسازی شهر موصل با هدف بازپس گیری بخش غربی این شهر از گروهک تروریستی داعش از اول اسفند گذشته آغاز شده است و نیروهای عراقی توانسته اند با وجود تراکم جمعیتی بالای این منطقه به خوبی در این منطقه پیشروی نمایند.

بر اثر درگیری های گسترده و شدید در بخش غربی موصل، شمار زیادی از اهالی این منطقه که توسط داعش به عنوان سپر انسانی به گروگان گرفته شده بودند از مناطق درگیری ها فرار کرده و به سایر بخش های این شهر یا بیابان های اطراف آواره شده اند.

216

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها