گفتگو ... خواستۀ دی میستورا از ایران، روسیه و ترکیه

گفتگو ... خواستۀ دی میستورا از ایران، روسیه و ترکیه
شنبه 5 فروردين 1396 - 06:30

«استفان دی میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه روز جمعه اعلام کرد، روسیه، ایران و ترکیه باید گفت وگوهای بیشتری در سریع ترین زمان ممکن درباره آتش بس سوریه برگزار کنند تا اوضاع در میادین نبرد در این کشور خاورمیانه تحت کنترل درآید.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، دی میستورا گفت وگوهای سیاسی درباره سوریه را در ژنو میزبانی می کند و این در شرایطی است که یک سری گفت وگوهای جداگانه در آستانه پایتخت قزاقستان به صورت همزمان و به میانجیگری روسیه و ایران و ترکیه در حال برگزاری است.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه ضمن نگران کننده خواندن اوضاع در سوریه اعلام کرده که شدیدا پیشنهاد می کند تا این سه کشور اوضاع را در سوریه تحت کنترل بگیرند و به زودی مذاکرات جدیدی در آستانه برای کنترل اوضاع در سوریه برگزار کنند.

آتش بس در سوریه از تاریخ 30 دسامبر سال 2016 میلادی رسما برقرار شده است و تا کنون سه دور مذاکرت آستانه در این خصوص برگزار شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این هفته گروه های مسلح گسترده ترین عملیات خود طی چند ماه گذشته را به انجام رساندند و به مناطق تحت کنترل نیروهای دولت سوریه در اطراف دمشق و نزدیکی شهر حماه حمله کردند.

«بشار الجعفری» رئیس هیأت دولت سوریه در مذاکرات ژنو سوئیس روز جمعه پس از رایزنی با «استیفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در سوریه، با خبرنگاران گفت‌و‌گو کرد و گفت که «جبهه النصره» تروریست است و هر کشوری که از آن حمایت کند، تروریست خواهد بود. وی تأکید کرد که برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جبهة النصره حمایت می‌کنند.

این دور از مذاکرات ژنو روز پنج شنبه با حضور نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری برگزار شد.

 

منبع: فارس

پربیننده ترین خبرها