تظاهرات بحرینیها درپی شهادت مصطفی حمدان+عکس

تظاهرات بحرینیها درپی شهادت مصطفی حمدان+عکس
شنبه 5 فروردين 1396 - 11:11

مردم بحرین پس از اعلام خبر شهادت یک جوان بحرینی به نام "مصطفی حمدان" به خیابانها آمده و علیه رژیم آل خلیفه تظاهرات کردند.

العالمبحرین

مردم مناطق مختلف بحرین پس از شنیدن خبر شهادت مصطفی حمدان (18 ساله) دست به تظاهرات زدند. حمدان که ژانویه گذشته در مراسم تحصن در مقابل خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز حضور داشت، با شلیک گلوله نیروهای دولتی به ناحیه سر زخمی شد و روز جمعه بر اثر شدت جراحت وارده به شهادت رسید.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن عکس های حمدان، شعارهایی علیه حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین سر دادند و وی را مسئول بحرانی شدن وضعیت امنیتی دانستند.

نیروهای دولتی به تظاهرکنندگان در منطقه الدراز که بر ادامه حضور در اطراف خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم تاکید داشتند، شلیک کردند. این نیروها به سمت تظاهرکنندگان گلوله های ساچمه ای شلیک کرده و به خودروی شهروندان نیز خساراتی وارد کردند.

مردم خشمگین در کرباباد زادگاه حمدان نیز با برگزاری تظاهرات، خواهان معرفی قاتلان شهید مصطفی حمدان شدند.

دولت بحرین از زمان حمله ماه ژانویه گذشته به مراسم تحصن در منطقه الدراز، در خصوص این مساله سکوت اختیار کرده است. این منطقه از ماه ژانویه تاکنون شاهد تحصن مردم در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم است.

دهها منطقه دیگر نیز شاهد تظاهرات های مشابهی بود که تظاهرکنندگان بر تحقق خواست های خود مبنی بر پایان دادن به انحصار طلبی خاندان حاکم آل خلیفه تاکید کردند.

 

6
217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها