نقش تورنادو های آلمان در کشتار غیرنظامیان رقه

نقش تورنادو های آلمان در کشتار غیرنظامیان رقه
پنج‌شنبه 10 فروردين 1396 - 17:49

تحقیقات انجام شده توسط رسانه های آلمانی نشان می دهد که جنگنده های این کشور به طور غیر مستقیم در حمله مرگبار جنگنده های آمریکا به پناهگاه آوارگان در شهر "المنصوره" در حومه غربی رقه دست دارد.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر این اساس دستکم 32 غیرنظامی در حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا برای پشتیبانی از نیروهای "سوریه دموکراتیک" در جنگ علیه داعش در اطراف شهر "طبقه" و سد فرات در حومه غربی رقه سوریه که در هفته گذشته صورت گرفت ، کشته شدند.
به گفته رسانه ها، حمله جنگنده های آمریکایی براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط هواپیماهای شناسایی "تورنادو" وابسته به نیروی هوایی آلمان در همکاری با ائتلاف بین المللی در آسمان عراق و سوریه انجام شد.
باتوجه به گزارش روزنامه "زوددویچه تسایتونگ" و  "شبکه های آلمانی " NDR و WDR" هواپیماهای شناسایی تورنادو تصاویری از یک پناهگاه در اختیار فرماندهی ائتلاف بین  المللی قرار داده بود در حالیکه این مکان ساختمانی بود که دهها خانوار آواره دو روز قبل از این حمله در آن سکونت کرده بودند. سپس همین هواپیماها پس از انجام حمله برای ارزیابی میزان خسارات وارده برفراز ساختمان مدرسه به پرواز درآمدند.
هواپیماهای شناسایی "تورنادو" وابسته به نیروی هوایی آلمان که در پایگاه "اینجرلیک" ترکیه در آدانا مستقرند، تنها ماموریت شناسایی را برعهده دارند و در حملات شرکت نمی کنند.
بنا به گزارش مطبوعات، ژنرال "فالکر فیکر"بازرس کل ارتش آلمان، با حضور در نشست کمیته امور دفاعی در پارلمان این کشور،  شرایط و چگونگی این حمله مرگبار را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند.
تا کنون، پنتاگون بر عدم وجود هر گونه اطلاعات شناسایی مبنی بر تایید کشته شدن غیر نظامیان در حمله به شهر المنصوره اصرار می کند اما تحقیقات در مورد این حادثه هنوز ادامه دارد.
221

پربیننده ترین خبرها