پوتین: شرکت کنندگان در تظاهرات فاقد مجوز، باید مجازات شوند

پوتین: شرکت کنندگان در تظاهرات فاقد مجوز، باید مجازات شوند
جمعه 11 فروردين 1396 - 14:16

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مشارکت کنندگان در تظاهرات غیرقانونی باید مجازات شوند.

العالم اروپا
 در روزهای گذشته تظاهراتی در مناطق مختلف روسیه در اعتراض به فساد برگزار شد که تعدادی از معترضین بازداشت شدند.
پوتین در سخنانی که در همایشی در شهر اَرخان گیلسک در شمال روسیه پخش شد، گفت: هنگام  فعالیتهای نظامی باید همه طبق قانون رفتار کنند.
پوتین افزود : کسانی که قانون را زیر پا می گذارند، باید براساس قوانین معمول روسیه مجازات شوند.
بیش از هزار نفر روز یکشنبه این هفته در تظاهرات اعتراض آمیز مسکو بازداشت شدند تظاهراتی که بزرگترین تظاهرات غیرقانونی روسیه در دوران 17 سال زمامداری پوتین بود.
مخالفی روسی به نام اَلِکسی "ناوالنی" با انتشار گزارشی دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه را به تشکیل "امپراتوری املاک" متهم کرد و از مردم خواست که به خیابان ها بیایند و تظاهرات کنند. 
ناوالنی به جرم عاملیت در برگزاری تظاهرات غیرقانونی و عدم تبعیت از دستورات پلیس به پرداخت غرامت و 15 روز حبس محکوم شده است.
دادگاه تجدیدنظر مسکو روز پنجشنبه با درخواست ناوالنی برای بازنگری در حکم صادره مخالفت کرد.
ناوالنی اصلی ترین مخالف رئیس جمهوری روسیه محسوب می شود و می خواهد در انتخابات ریاست جمهوری رقیب پوتین باشد. ناوالنی اکتبر 2013 در انتخابات شورای مسکو 2 / 27 درصد آراء را به دست آورده بود ولی به علت محکوم شدن به 15 روز حبس به اتهام برگزاری تظاهرات و 5 سال حبس تعلیقی به جرم اختلاس شاید نتواند در رقابت انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کند.
پوتین بدون اشاره صریح به ناوالنی گفت: یک نفر و برخی از احزاب تلاش می کنند که منافع خودخواهانۀ خود را تأمین کنند و پیش از وقایع سیاسی از جمله انتخابات به تبلیغ خود می پردازند.
تظاهراتی نیز در شهر پترزبورگ و چند شهر دیگر که خیلی کم شاهد برگزاری تظاهرات است، برگزار شده بود.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها