انقلابی در صنعت معماری:برجِ معلق از آسمان! +ویدئو

شنبه 12 فروردين 1396 - 14:52

یک شرکت مهندسی آمریکایی قصد دارد با ساخت برجی معلق از آسمان بر فراز دبی، انقلابی در عرصۀ معماری ایجاد و تمام اصول معماری را زیر و رو کند

العالم گوناگون

شرکت "کلاودز آرچیتکتور آفیس" اعلام کرد برج مدنظر این شرکت که "برج آنالیما" نام خواهد گرفت، به وسیلۀ کابل های بسیار قوی، از سیارکی نزدیک به زمین آویزان خواهد شد و در مداری هم سو با زمین قرار خواهد گرفت تا وضعیتی سیار پیدا کند و ساکنان آن بتوانند سفری روزانه در نیمکره های شمالی و جنوبی زمین داشته باشند.

به نوشتۀ وبگاه شبکۀ سی.ان.ان، "اوستاب روداکیویچ" طراح این برج گفت: این برج می تواند از مواد سبک و سخت مانند الیاف کربن و آلومینیوم ساخته شود.

وی افزود: این طرح، نیازمند پیشرفتی چشمگیر در مهندسی کابل هاست تا قدرت لازم برای وارونه نگهداشتن ساختمان را داشته باشند. برای تامین انرژی این ساختمان از صفحه های باتری خورشیدی در فضا استفاده خواهد شد و از ابرها و باران ها برای شبکۀ آب و فاضلاب ساختمان استفاده خواهد شد.

بخش زیرین این برج، که نزدیک ترین بخشِ آن به زمین خواهد بود، به دفاتر اداری اختصاص خواهد یافت. این ساختمان، بهترین راه حل برای در امان ماندن از سیل و زلزله و امواج سونامی خواهد بود، زیرا هیچ تماسی با زمین نخواهد داشت.

بخش بالایی برج، 1000 متر از زمین فاصله خواهد داشت و سرعت سفرهای آسمانی آن به 482 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

این شرکت در وبگاه رسمی خود نوشت: طراحی نوین برج معلق در هوا، امکان ساختِ آن را در هر جای جهان فراهم می سازد، آن گاه پس از ساخت، برج به جایگاه اصلی خود منتقل خواهد شد. پیشنهادِ شرکت برای مکان این برج، دبی است که به ساخت برج های بلند در جهان معروف است.

این برج، از هشت مسیر از فراز برخی از شهرهای بزرگ جهان در نیمکره های شمالی و جنوبی می گذرد که از میان آن ها می توان به نیویورک، هاوانا، آتلانتا و پاناما اشاره کرد.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها