معاون البغدادی را در عراق کشتند

معاون البغدادی را در عراق کشتند
شنبه 12 فروردين 1396 - 19:44

واحد اطلاعات نظامی عراق از کشته شدن مرد شماره دو داعش پس از ابوبکر بغدادی، در حمله هوایی به جنوب غرب الانبار خبر داد.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، واحد اطلاعات نظامی عراق امروز(شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد بنا به گزارش بخش اطلاعات نظامی، در حمله دقیق جنگنده های نیروی هوایی عراق به مقر سران نظامی داعش در القائم در غرب الانبار، ایاد حامد الجمیلی، ملقب به ابویحیی، وزیر جنگ داعش و مرد شماره دو این گروه تروریستی پس از ابوبکر بغدادی، کشته شد.

این سرویس افزود: این حمله همچنین به کشته شدن ابوهاجر ترکی جمال الدلیمی مسئول نظامی داعش در شهرستان القائم و ابوخطاب مظفر العجمی مسئول امور اداری در همین شهرستان نیز انجامید.

یادآور می شود که استان الانبار شاهد عملیات نظامی برای آزادسازی مناطقِ تحت کنترل داعش است؛ این در حالی است که جنگنده های عراق علاوه بر جنگنده های ائتلاف مواضع داعش را بمباران می کنند.

تلویزیون دولتی عراق هم  امروز به نقل از واحد اطلاعاتی ارتش اعلام کرد "ایاد الجمیلی"  مردی که گمان می رود معاون ابوبکر البغدادی سرکرده گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش باشد در حمله ای هوایی کشته شده است.

تلویزیون عراق بدون اشاره به زمان این حمله اعلام کرد الجمیلی به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان داعش در حمله هوایی ارتش عراق در منطقه القائم نزدیک مرز سوریه کشته شد.

این شبکه تلویزیون عراق الجمیلی را به عنوان معاون و  وزیر جنگ  داعش معرفی کرد.

سخنگوی ( به اصطلاح ) ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده است.

210

پربیننده ترین خبرها