ویدیو؛ وقتی دستگاه تشخیص هویت با رئیس جمهور لج می‌کند!

دوشنبه 14 فروردين 1396 - 04:22

دستگاه تشخیص هویت، نتوانست اثر انگشت رئیس جمهور ارمنستان را برای رأی دادن در انتخابات تشخیص دهد!

العالم - اروپا

سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان، یکشنبه هنگام شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور با مشکل عجیبی مواجه شد که باعث شرمندگی وی و کمیته مرکزی انتخابات این کشور شد، زمانی که دستگاه رأی گیری، نتوانست اثر انگشت وی را تشخیص دهد!

سرکیسیان بعد از اینکه چند بار روند انگشت نگاری را تکرار کرد و همه انگشت هایش را برای انگشت نگاری روی دستگاه گذاشت تا حداقل یکی از آنها را شناسایی کند، یک خبرنگار روس در شعبه رأی گیری از وی پرسید: آیا رأی دادن وی به طول خواهد انجامید یا خیر، وی پاسخ داد: این موضوع در اختیار من نیست. مشکل از این "دستگاه احمق" است!

سرکیسیان پس از ناامیدی از تلاش هایش برای ثبت اثر انگشتش در دستگاه مذکور به روش قدیمی شناسایی هویت متوسل شد و کارت شناسایی اش را به کارکنان شعبه رأی گیری ارائه کرد. اما در کمال شگفتی متوجه شد که دستگاه تشخیص اصالت کارت ها، کارت شناسایی وی را نیز تشخیص نداد و وی مجبور شد بار دیگر برای تشخیص هویت اقدام کند.

سرانجام پس از مشقت فراوان دستگاه تشخیص اصالت کارت ها، کارت شناسایی وی را تشخیص داد و وی توانست رأی خود را ثبت کند.

جالب اینکه سیستم رأی گیری الکترونیک در انتخابات ارمنستان، امروز اثر انگشت لئون تر-پتروسیان اولین رئیس جمهور ارمنستان پس از استقلال از اتحاد جماهیر شوروی را نیز تشخیص نداد. وی در حال حاضر رهبری جریان کنگره ملی ارمنستان را به عهده دارد.

نکته بسیار عجیب آن است گفته می شود هیچ کدام از سایر شهروندان ارمنستان با مشکل ثبت اثر انگشت یا کارت در دستگاههای تشخیص اثر انگشت و کارت های هویت، روبرو نشده اند!

انتخابات جاری ارمنستان اولین انتخابات پارلمانی از زمان تغییر نظام آن کشور از ریاستی به پارلمانی است و در آن 1500 نامزد برای راه یافتن به پارلمان تلاش می کنند.

 

(برای دریافت ویدیو، پس از راست کلیک روی آیکون "دانلود"، گزینه  Save link as را انتخاب کنید!)

216
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها