در شمال سوریه معارض میانه‌رو وجود ندارد

در شمال سوریه معارض میانه‌رو وجود ندارد
دوشنبه 14 فروردين 1396 - 06:49

کارشناس امور راهبردی سوریه گفت: هیچ معارض میانه رویی در شمال سوریه وجود ندارد.

العالم – سوریه

حسن حسن در گفتگو با شبکه العالم، در پاسخ به این پرسش که آیا آزاد سازی شهر حلفایا  در شمال استان حماه از اهمیت راهبردی در عرصه نبردهای میدانی برخوردار است، گفت: استان ادلب مرکز تجمع گروه های مسلح تروریست از نقاط مختلف سوریه بوده که در آن آشتی محقق شده است. باید این شکاف را پر کرد و اجازه نداده تروریست ها در این استان وارد استان های دیگر شوند.

به گفته وی، حومه شمالی استان حماه بخشی از منطقه مرکزی سوریه بوده و حفظ این منطقه به معنای حفظ محورهای تحرک است. ارتش سوریه با حفظ این منطقه می تواند از قدرت مانور بیشتری برای اعزام نیروها و ارسال تجهیزات به مناطق شرقی،غربی و جنوبی برخوردار شود. همچنین سیطره بر منطقه مرکزی برای حامیان گروه های تروریست به معنای محروم کردن ارتش سوریه از این منطقه مهم است. یکی از دستاوردهای دیگر در نبردهای شمالی این بوده که ماهیت گروه های تروریستی در این منطقه روشن شده است.

به گفته وی، حامیان گروه های تروریستی و کشورهای غربی ادعا می کنند که در این منطقه گروه های به اصطلاح معارضان میانه رو حضور دارند ولی فعالیت این گروه ثابت کرده است که تروریست هستند. افراد تروریستی که در نبردهای میدانی کشته اند وابسته به گروه موسوم به جیش التحریر، جبهه النصره، جیش ادلب و جیش العزه و حزب ترکستان هستند. همه این گروه ها علیه ارتش سوریه فعالیت می کنند. ما معارض مسلح میانه رویی در این منطقه نداریم. همچنین یکی دیگر از اهداف گروه های تروریستی در این منطقه فشار شدید علیه مسیحیان و آواره کردن آنان است.

وی افزود: یکی از دروغ های بزرگ رسانه های عربی و غربی این است که از جنگ داخلی در سوریه سخن می گویند. چنین جنگی در این کشور وجود ندارد. جنگ موجود در این کشور میان ملت و ارتش سوریه با همه گروه های تروریستی و حامیان منطقه ای و بین المللی آنان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها