رزمایش کره جنوبی، ژاپن و آمریکا

رزمایش کره جنوبی، ژاپن و آمریکا
دوشنبه 14 فروردين 1396 - 11:33

سه کشور کره جنوبی، ژاپن و آمریکا رزمایش دریایی مشترکی را بر ضد کره شمالی آغاز کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ وزیر دفاع کره جنوبی، اظهار داشت این کشور روز دوشنبه به همراه ژاپن و آمریکا رزمایشی دریایی را با هدف مقابله با تهدیدات موشکی زیردریایی کره شمالی آغاز کرد.

پیونگ یانگ در تلاش برای توسعه موشک دوربردی است که قادر به هدف قرار دادن آمریکا با یک کلاهک هسته ای باشد و تا کنون پنج آزمایش هسته ای در این خصوص انجام داده است که از این بین، دو آزمایش، سال گذشته انجام شد.

این رزمایش سه روزه که در آن بیش از 800 نیروی نظامی شرکت دارند، پس از هشدار روز یکشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجام شد که اعلام کرده بود در صورت بی‌تمایلی چین برای همکاری، این کشور آماده فعالیت یک جانبه برای مقابله با برنامه هسته ای کره شمالی است.

وزیر دفاع کره جنوبی در ادامه افزود: «این رزمایش از سواحل جنوبی این کشور در نزدیکی ژاپن آغاز شد و در آن ناوشکن های متعدد و بالگردهای مورد استفاده در جنگ با زیردریایی، به نمایش گذاشته شدند. هدف از این رزمایش، حصول اطمینان از پاسخ موثر به تهدیدات زیردریایی کره شمالی از جمله موشک های بالستیک زیردریایی (اس ال بی ام) و نشان دادن عزم قوی این سه کشور است.»

به دنبال انجام چندین آزمایش موشکی از سوی کره شمالی در ماه های اخیر، تنش در منطقه  افزایش  یافته است و گزارش ها نشان می دهد پیونگ یانگ ممکن است آماده یک آزمایش اتمی دیگر باشد.

در ماه فوریه کره شمالی به طور همزمان چهارموشک بالستیک از سواحل شرقی این کشور پرتاب کرد  که از بین آنها، سه موشک در نزدیکی ژاپن سقوط کردند. این کشور سپس اعلام کرد این عملیات، رزمایشی برای حمله به پایگاههای آمریکا در کشورهای آسیایی همسایه اش بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها