دردسر «فواید استعمار» برای سیاست‌مدار سفید پوست آفریقایی

دردسر «فواید استعمار» برای سیاست‌مدار سفید پوست آفریقایی
دوشنبه 14 فروردين 1396 - 12:21

حزب اپوزیسیون رئیس جمهور آفریقای جنوبی دیروز یکشنبه، "هلن زیله" رهبر سابق حزب ائتلاف دموکراتیک این کشور را به "سوء رفتار" متهم کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ذیله گفته بود، استعمار مزایای بسیاری برای این کشور به ارمغان آورده است.

العالم آفریقا

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، "هلن زیله" رهبر سابق حزب ائتلاف دموکراتیک آفریقای جنوبی و رئیس منطقه کیپ غربی، به علت توییتی در صفحه شخصی اش در ماه مارس گذشته، با مجازات اخراج از این حزب مواجه شد.
زیله پس از این اظهارات مبنی بر اینکه "کسانی که به میراث استعمار تنها به دید منفی می نگرند، به دستگاه قضایی مستقل ما، زیرساخت های حمل و نقل و لوله کشی آب آشامیدنی بیاندیشند"، با انتقادات شدید حزب خود و مخالفانش مواجه شد. این نماینده پارلمان آفریقای جنوبی، در عین حال با عذرخواهی، چنین اظهاراتی را دفاع از استعمار ندانست.
در همین حال، "موسی میمن"، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک، حزب مخالف اصلی آفریقای جنوبی در یک کنفرانس خبری در کیپ تاون پایتخت این کشور با اشاره به اینکه، اقدام انضباطی علیه زیله در نظر گرفته شده، تصریح کرد: حزب ما همواره بر اصل آزادی بیان تاکید می کند، اما این موضوع به آزادی بیان مربوط نیست.
وی گفت: مردم می توانند دیدگاههای خود را ابراز کنید، اما نباید این دیدگاه ها برای منافع کشور مضر باشد.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها